پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 16157
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پاورقی, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵ |
امروز انجام شد

برگزاری جشن خودکفایی ۱۵۰۰ خانوار کمیته امداد کرمانشاه

جشن خودکفایی ۱۵۰۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه برگزار شد.
برگزاری جشن خودکفایی ۱۵۰۰ خانوار کمیته امداد کرمانشاه

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، جشن خودکفایی ۱۵۰۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان امروز با حضور قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم مددجویان دستاورد‌های اشتغال شان را به نمایشگاه آورده بودند، آن‌ها که امروز توانمند شده‌اند و برای خودشان کسب و کاری راه انداختند. کشاورزی، دامپروری، خدمات و صنایع دستی عمده رشته‌هایی است که مجریان طرح اشتغالزایی در آن ها فعالیت می‌کنندو هر کدام از ۵ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان برای طرح هایشان تسهیلات دریافت کردند.

سیر توانمندیشان هم از کارانگیزی آغاز شده و به توان افزایی و خود اشتغالی و خودکفایی رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان در این مراسم اظهار داشت: ۱۵۰۰ خانوار طی دو سال اخیر به توانمندی رسیده و تاکنون ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به آنان پرداخت شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۰ هزار نفر از افراد زیر پوشش این نهاد به خودکفایی رسیده‌اند، گفت: رمز موفقیت مجریان طرح‌های اشتغالزا فقط تسهیلات نبوده و همت بالا و جدیت آنان در کار و تلاش است، که آنان را به موفقیت رسانده است.

خاکسار افزود: سال گذشته ۲۰ هزار مسکن برای مددجویان این نهاد ساخته شده و امسال ساخت ۳۰ هزار مسکن مددجویی در دستور کار قرار گرفته است.

علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در این مراسم، گفت: کمیته امداد یادگار امام راحل(ره) از نهاد‌های حمایتی است که همواره کمک به محرومان و نیازمندان جامعه را سر لوحه کار خود قرار داده است و در این مسیر قدم برداشته است.

آیت الله علما افزود: بعد از واجبات بالاترین مستحب خدمت به خلق خدا است.

استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم، بیان کرد: اشتغال یکی از ضرورت‌های اصلی و اساسی استان کرمانشاه است و هرکسی در این مسیر قدمی برای اشتغال جوانان بردار در نزد خداوند ماندگار است.

بهمن امیری مقدم با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان از ۱۷ و ۹ درصد به ۱۳ و ۶ درصد رسیده است افزود: استان کرمانشاه ۱۴۰ درصد در جذب تبصره ۱۸ رشد داشته و جزو استان‌های برتر کشور شناخته شده است.

در این مراسم پنج سری جهیزیه شامل، تلویزیون، لباسشویی، اجاق گاز، یخچال و جاروبرقی به نوعروسان زیر پوشش این نهاد اهدا شد.

گفتنی است، از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۰۰ سری جهیزه به نوعروسان اهدا شده است، ارزش هر سری جهیزیه ۳۲ میلیون تومان است. همچنین طی این مراسم از مجریان خودکفا شده‌ی طرح‌های اشتغالزا، مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.