پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 1595
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, سایر اخبار, یادداشت تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱ |
یادداشت؛

عدم ساماندهی و بازار گرمی خبرنگار نماها در کرمانشاه/ وقتی مسوولان سلفی بگیر دغدغه دیده شدن دارند!

مدتی است با افزایش بسیار کانال های خبری با بازار گرم معرفی هرشخصی با عنوان خبرنگار مواجه شدیم و معلوم نیست این خبرنگار نماهای کانال های غیر رسمی و فیک از کجا و توسط چه کسی تغذیه و حمایت می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، کلمه خبرنگار خیلی سنگین است، که بسیاری شایستگی آن را ندارند و این کلمه را به تمسخر در دهان ها تبدیل کرده اند.
براساس این گزارش، باید گفت که، مدتی است با افزایش بسیار کانال های خبری و پایگاه های اطلاع رسانی با بازار داغی برای معرفی هر شخصی با عنوان خبرنگار مواجه شدیم و معلوم نیست این خبرنگار نماهای کانال های غیر رسمی و فیک از کجا و توسط چه کسی تغذیه و حمایت می شوند.
البته مورد دیگری هم هست که به احتمال زیاد مدیران که دوستدار دیدن عکس ها و مطالب کاری خود در فضای مجازی هستند باعث کارکرد این خبرنگار نماها می شوند و تنها دغدغه شان دیده شدن عکس هایشان در بین این خبرنگار نماها است که البته به باج خواهی هم منجر گردیده است.
می توان گفت در یک پرسجو کوتاه بیشتر خبرنگاران واقعی، دوره دیده، حرفه ایی رسانه های معتبر کشوری و استانی در حالی که با تلاش به گردآوری اخبار و جمع آوری مطالب صحیح هستند این خبرنگار نماها با یک کپی برداری تمام زحمات آنان را زیر سوال می برند و هیچ مقام مسوولی هم برای مقابله با اینان وجود ندارد.

یک مسیله مهم دیگر هم اخیرا به گوش می رسد، که این خبرنگار نماها خود را با عنوان خبرنگار یکی از خبرگزاری های معتبر ایسنا، ایرنا، تسنیم، تابناک، خبرآنلاین و تعدادی دیگر معرفی می نمایند و البته یک سمت صحبت ما با مسوولان این خبرگزاری ها است، که شاید گرفتن خبرنگار آن هم در سطح شهرستان ها بازیچه برای آنان شده که افرادی بی سواد را برگزینند و یا به سادگی خبرنگار گزینش کنند.
صحبتم با ادارات و نهادها است که بدانید و بپرسید که چه کسانی خبرنگار واقعی اند و چه کسانی خبرنگار نماها هستند و درحالی که کارشان رسانه نیست به راحتی در جلسات و برنامه ها حضور پیدا کرده و با دو عکس راحت خود را خبرنگار جا می زنند
بحران اخیر استان نمونه بارز است و مثال دقیق این افراد در شایعات و بزرگ نمایی هایی خود که در سیل اخیر آشکار شد و بازار ممبرگیری و افزایش کانال خود با اخبار سیل را به همگان نشان دادند و این اطلاع رسانی ها در گرو وجود افراد آموزش دیده در هر زمینه ایی است که خبرهایی با دقت بالا به اطلاع مردم برسانند.
انتهای پیام/ت/م

نویسنده : زهرا میرزایی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.