پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 15847
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱ |
در بازدید از مرز خسروی مطرح شد

ارزیابی خوب معاون اول رئیس جمهور از امکانات مرز خسروی

معاون اول رییس جمهور پس از بازدید از مرز خسروی، گفت: امکانات خوبی در مرز مستقر شده و شرایط خوبی برای تردد زوار در مرز خسروی فراهم شده است.
ارزیابی خوب معاون اول رئیس جمهور از امکانات مرز خسروی

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، محمد مخبر  در ستاد مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی(ع) استان کرمانشاه در مرز خسروی با قدردانی زحمات بسیار زیادی که برای راه اندازی و بازگشایی مرز خسروی تقبل شده، اظهار داشت: امکانات خوبی در مرز مستقر شده و شرایط خوبی برای تردد زوار فراهم شده و رسانه‌ها باید با اطلاع رسانی مناسب به معرفی ظرفیت‌های آن بپردازند.

معاون اول رییس جمهور از انجام تمهیدات لازم برای تخصیص اعتبارات ویژه از سوی سازمان برنامه و بودجه برای مرز خسروی خبر داد.

مخبر افزود: انجام کامل عملیات اجرایی و عمرانی در مرز باید ۱۲ شهریور باشد و دیگر هیج دستگاهی نباید پس از این تاریخ فعالیت عمرانی داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: به این دلیل که، کل استان پذیرای زائرین است، باید همه پذیرایی ها مربوط به مرز خسروی نبوده و در همه طول مسیر انجام شود.

بهمن امیری مقدم نیز در این نشست بااشاره به اینکه همه ادارات آماده خدمت رسانی به زوار اربعین هستند، گفت: در حال تلاش برای حل مشکلات و بهبود زیر ساخت‌ها و تامین اعتباربرای بهسازی جاده ها در منطقه هستیم.

استاندار کرمانشاه افزود: بیش از۱۵۰ موکب در مسیرها جانمایی و راه اندازی شده  و در حال حاضر بیش از ۲۲ هتل برای اسکان زوار اربعین در مرز خسروی فعال است.

وی بااشاره به اینکه در خصوص آب و برق و امکانات مناسبی در مرز وجود دارد، خواستار تامین آب آشامیدنی مناسب به صورت آبرسانی سیار و ثابت شد.

امیری مقدم بیان کرد: مقرر شده هشت میلیون بطری آب تامین شود و در اختیار وزرات نیرو قرار گیرد و بنیاد مستضعفان هم تعهد کرده برای کرمانشاه ۶ میلیون بطری آب تامین کند.

این مقام ارشد استان کرمانشاه یادآور شد: ۴۰۰ دستگاه اتوبوس قرار است در پایانه های استان مستقر شوند که زائران را از پایانه‌ها مستقیم به خسروی بیاورند و برای قصرشیرین به خسروی هم ۱۵۰ دستگاه اتوبوس خط واحد قرار است فعالیت کنند.

مدیرکل صداوسیما مرکزکرمانشاه هم بااشاره به اینکه  به لحاظ ساختار رسانه‌ای  مرز خسروی بالاتر از دیگر مرزها است، گفت: جبلی رئیس رسانه ملی در سفر به استان کرمانشاه قول مساعد داد، که امسال  به مرز خسروی در سطح کشوری به صورت ویژه پرداخته شود‌.

‌امیری خواستار تخصیص اعتبار بیشتر به صداوسیما از اعتبارات اربعین برای ایجاد زیرساخت رسانه‌ای در مرز خسروی برای پوشش بهتر  رویداد اربعین در سطح ملی شد.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : صداوسیما
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.