پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 15190
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۳۴ |
مدیرعامل آبفا کرمانشاه:

انتقال آب سد گاوشان به کرمانشاه الزامی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه جلوگیری از قطعی آب در برخی از محلات شهر کرمانشاه و انتقال آب از سد گاوشان به شهر را الزامی خواند.

علیرضا کاکاوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه با اشاره به افت فشار آب در برخی محلات شهر طی چند روز گذشته، گفت: برای تامین آب شهر کرمانشاه ۵ هزار لیتر بر ثانیه آب نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه باید از سد گاوشان تامین شود، تاکید کرد: تاکنون یک هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب از این سد در اختیار شرکت آبفا قرار گرفته است.

این مسؤول تصریح کرد: با توجه به افت فشار و قطعی آب در برخی محلات شهر تصمیم گرفته شد آب انتقالی از سد گاوشان به صورت کامل در مدار بهره برداری باشد.

وی به افت فشار و قطعی آب برخی محلات شهر اشاره و خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته شد آب انتقالی ازسد گاوشان به صورت کامل در مدار بهره برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: تابستان امسال تصفیه خانه آب غدیر به صورت اضطراری وارد مدار بهره برداری شد، اما با مشکلاتی که در خط انتقال پیش آمد از جمله مستهلک شدن تجهیزات حوضچهکها، خرابی شیرآلات این امر ممکن نشد.

به گفته این مسؤول، حدود ۲۰ روز پیش با آب دهی مناسب سراب تاقبستان  ۶۰۰ الی ۶۵۰ لیتر در ثانیه آب از سراب طاق بستان به تصفیه خانه آب شهید نظری منتقل و پس از تصفیه جایگزین آب انتقالی سد گاوشان شد.

کاکاوند گفت: از چاه‌های منطقه ده پهن و سطح شهر ۷۰۰ لیتر در ثانیه آب به شهر تزریق و سپس آب انتقالی سد گاوشان به تصفیه خانه شهید نظری از مدار بهره برداری خارج شده است.

وی افزود: با تلاش کارکنان شرکت آب منطقه‌ای تعمیرات خط انتقال آب سد گاوشان به انجام رسید، اما تصفیه خانه غدیر هنوز نواقصی دارد، که برای تعمیر آن به دو الی سه ماه فرصت نیاز خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد: میزان مصرف آب، هر ساله از ۲۵ اسفندماه تا دوم فروردین به واسطه اجرای سنت خانه تکانی افزایش خواهد یافت.

وی متذکر شد: در روز‌های ۲۸ و ۲۹ این میزان مصرف به اوج خود می‌رسد و برای جلوگیری از قطعی و افت فشار آب شهر، باید تصفیه خانه غدیر را به صورت اضطرار وارد مدار کرد تا در این ایام با مشکل مواجه نشویم.

کاکاوند بر نیاز آبی شهر کرمانشاه به ۵ هزار لیتر در ثانیه تاکید و بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد از آب شهر کرمانشاه به میزان ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه از سد گاوشان و بقیه از طریق ۱۶۰ چاه فعال و سراب قنبر و قنات روزان تامین می‌شود.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.