پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 15100
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۴۶ |
فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب:

تعویق برگزاری کنگره ملی شهدای گیلانغرب/ شهدا شرمنده‌ایم

فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب گفت: کنگره ملی شهدای گیلانغرب به دلیل کروتا سال آینده برگزار می‌شود.
تعویق برگزاری کنگره ملی شهدای گیلانغرب/ شهدا شرمنده‌ایم

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، محمدجواد نجفی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود در یازدهم و دوازدهم اسفندماه سال جاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای گیلانغرب برگزار شود اما به دلیل اوج‌گیری کرونا و با تصمیم سردار ریحانی برگزاری کنگره به سال آینده و پس از ماه مبارک رمضان موکول شد.

فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب افزود: در مدت ۶ ماه در گیلانغرب ۲۵ یادواره با کیفیت برگزار شده و فضا معطر به نام و یاد شهدا است، از نماینده ولی فقیه در گیلانغرب و همه دستگاه‌های اجرایی این شهرستان که در برپایی یادواره‌های شهدا یاری‌رسان بودند قدردانی می‌شود.

وی تصریح کرد: گیلانغرب بر علاوه بر آثار طبیعی، باستانی، فرهنگ و سنت غنی، دارای فرهنگ ایثار و شهادت بوده، که این شهرستان را به نگین مقاومت غرب کشور تبدیل کرده است.

نجفی بیان کرد: فرهنگ ایثار دو بعد دارد اول فرهنگ عشیره‌ای که تعصب و غیرت دینی را در گیلان‌غرب نهادینه کرده و بعد دیگر مذهب و مکتب شیعه که نشان‌گر ایثار و شهادت است.

وی افزود: مجموعه عوامل فرهنگ عشیره‌ای و مکتب شیعه از مَردمان گیلان‌غرب، مَردانی ساخته که به تعبیر قرآن کریم به استواری کوه بوده و بادهای تند نمی‌تواند آن‌ها را از زمین جابه‌جا کند.

نجفی خاطرنشان کرد: حماسه تاریخی چهار مهرماه که حاصل روحیه ایثار و فرهنگ عشیره‌ای مَردمان گیلانغرب است، سبب شد این شهرستان به تصرف دشمن در نیاید و روز چهارم مهرماه به روز مقاومت گیلانغرب معروف شد.

فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب گفت: عشایر که هم مرزداران ایران بوده و هم در شرایط فعلی تحریم کشور با تولیدات خود پای انقلاب و آرمان‌های امام ایستادند، همیشه با لباس رزم و غیرت کلهری اجازه عرض اندام به دشمن را نداده‌اند.

به گزارش شهرروشن، همه مناسبت و سفرهای مسؤولان، همایش، نمایش، نمایشگاه، نشست، دیدار و بازدیدهای استانی و کشوری مجاز شمرده شده، اما برگزاری مراسم شهدا در چالش و حاشیه قرار گرفته و بهانه‌ای بهتر از کرونا برای عدم برگزاری آن یافته نشده، در غیر آن با تجهیزات و بودجه و امکاناتی که سپاه و سایر دستگاه‌های اجرایی استان دارند و با توجه به این جنگ تحمیلی از کرمانشاه آغاز و خاتمه یافته، انتظار میرفت برای ادای حق شهدا و تذکر به مدیران کشوری که این در اهمیت به این منطقه استراتژیک کمتر بها داده‌اند، حداقل کنگره ملی شهدا را به تعویق نیاندازند، همچنین که شهدا لحظه‌ای در دفاع از نظام تعلل نمی‌کردند و مقام معظم رهبری هم بر این مهم تاکید دارند.

انتهای پیام/ت

 

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.