پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 14776
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ |
با هدف تحکیم بنیاد خانواده‌ها انجام شد

تشریح عملکرد یکساله مرکز مشاوره دینی «پیشگامان مهر» کرمانشاه

عملکرد یکساله مرکز مشاوره دینی «پیشگامان مهر» استان کرمانشاه تشریح شد.
تشریح عملکرد یکساله مرکز مشاوره دینی «پیشگامان مهر» کرمانشاه

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، مرکز مشاوره دینی «پیشگامان مهر» که فعالیت خود را در زمینه مشاوره تلفنی رایگان به خانواده‌ها از سال گذشته در استان کرمانشاه آغاز کرده، اکنون به پشتوانه تجربیات این مدت در صدد توسعه برنامه‌ها با هدف تحکیم و تقویت بنیان خانواده در استان است.

براساس این گزارش، مسؤولان این مرکز هفته جاری در نشستی خبری که در سالن جلسات دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، عملکرد یکساله خود را تشریح کردند و از رسانه‌ها خواستند در زمینه تقویت و حمایت از خانواده‌ها و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در میان این نهاد مقدس تلاش بیشتری کنند.

حجت الاسلام محمد محرابی در این نشست با بیان اینکه اکنون ۱۴ مشاور و کارشناس دینی روزانه به صورت تلفنی اقدام به مشاوره می کنند، گفت: نیازمندان به امر مشاوره در این مرکز هر روز از ساعت ۹ تا ۱۲ می توانند با شماره ۳۴۲۳۳۸۳۳ تماس بگیرند و مشاوره رایگان دریافت نمایند.

مسؤول مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر کرمانشاه با بیان اینکه این مرکز از سال گذشته فعالیت خود را در استان آغاز کرده است، افزود: در چهار زمینه روابط زوجین، مهارت های تربیتی، بهداشت روانی و ازدواج به متقاضیان مشاوره ارائه می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی خانواده‌ها، گفت: هزینه مشاوره‌های حضوری اکنون به ازای هر ۴۵ دقیقه به طور متوسط ۱۵۰ هزار تومان است، از این رو برای حمایت از خانواده ها و در راستای تحکیم و تقویت این نهاد مقدس همه مشاوره های این مرکز به صورت رایگان انجام می‌شود.

این مسؤول مشاوره‌ها را در حال حاضر به صورت کاملا تلفنی دانست و گفت: تاکنون مشاوره رایگان تلفنی در استان نداشته‌ایم و این برای اولین بار است که چنین خدمتی ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام محرابی با بیان اینکه ۲ کارگاه آموزشی در استان در زمینه تحکیم بنیان خانواده از سوی این مرکز در حال برگزاری است، ادامه داد: در این کارگاهها ۳۵ نفر مشاور را نیز تربیت می‌کنیم و از آنها در آینده برای خدمات رسانی در مرکز استفاده خواهیم کرد.

مسؤول مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر کرمانشاه با بیان اینکه مشاوران این مرکز دارای تحصیلات دانشگاهی و حوزوی مرتبط هستند، افزود: غیر از این تحصیلات، مشاوران در کارگاه ها و دوره‌هایی آموزشی با مسائل مربوط به مشاوره نیز آشنا می‌شوند.

به گفته این مسؤول، مرکز مذکور با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه، حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام محرابی به مشکلات مالی فراوان این مرکز نیز اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه بودجه مستقلی در اختیار نداریم نتوانستیم به مشاوران حق الزحمه و حقوقی پرداخت کنیم و تنها به صورت داوطلبانه با ما همکاری دارند و از این رو نام مرکز را پیشگامان مهر گذاشتیم، که در واقع این افراد بانی این کار خیر و عام المنفعه شدند.

وی از حمایتهای آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و همچنین آیت الله عراقی نماینده مَردم استان در مجلس خبرگان رهبری از این موسسه قدردانی کرد و گفت: به واسطه این حمایت‌ها توانستیم مبلغی برای این فعالیت‌ها از دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم اختصاص دهیم، اما همچنان با مشکل مالی روبه‌رو هستیم.

حجت‌الاسلام علی مهدوی نیز در این نشست به ارائه عملکرد یکساله این مرکز پرداخت و گفت: در این مدت ۷۹۸ تماس تلفنی با این مرکز گرفته شده، که بیشترین آن با ۲۳۴ مورد در ارتباط با اختلاف زوجین و ۹۰ مورد اختلاف خانوادگی بوده است.

معاون مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر کرمانشاه با بیان اینکه آمار ازدواج و طلاقها با ۱۳۶ مورد تماس در رده بعدی قرار دارد، افزود: تربیت فرزند با ۱۰۸ مورد، بهداشت روانی با ۱۱۶ و سایر موارد با ۶۴ تماس دیگر مشاوره‌های ارائه شده این مرکز بوده است.

وی با بیان اینکه هدف و نگاه ما مشاوره خانواده است، گفت: همه باید برای تحکیم و تقویت بنیان خانواده در جامعه تلاش کنیم و نگذاریم این نهاد مقدس دچار مشکل شود.

این مسؤول گفت: مشاوران این مرکز تحصیل کرده و دارای تجارب ارزشمندی در زمینه مشاوره خانواده هستند و تاکنون نیز توانسته‌ایم از پنج مورد طلاقهای قطعی جلوگیری کنیم و اکنون این خانواده‌ها در کمال احترام و آرامش به زندگی برگشته‌اند.

مهدوی از رسانه ها خواست در زمینه معرفی هرچه بیشتر این مرکز و خدمات آن به مردم استان تلاش کنند.

گفتنی است، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا است.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Mehrda Amiri | منبع خبر : روابط عمومی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.