پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 14404
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, پاورقی, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶ |
معاون حفاظت آب منطقه‌ای کرمانشاه مطرح کرد

کاهش ۳۰۰ میلیون مترمکعبی ذخایر آب‌های زیرزمینی کرمانشاه

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از کاهش ۳۰۰میلیون مترمکعبی ذخایر آب‌های زیرزمینی استان در سال آبی ۹۹الی۱۴۰۰ خبر داد.
کاهش ۳۰۰ میلیون مترمکعبی ذخایر آب‌های زیرزمینی کرمانشاه

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، علی مرادی گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی به وجود آمده امسال نیز سطح مخازن آب زیر زمینی کاهش یافته است به طوری که که در مجموع بلند مدت بیش از یک میلیارد مترمکعب کاهش مخازن آبهای زیرزمینی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۲۳محدوده مطالعاتی در استان کرمانشاه وجود دارد گفت: از این تعداد ۱۳محدوده برای کشاورزی ممنوعه اعلام شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: محدوده‌های اسلام آبادغرب، سرپل‌ذهاب، حسن آباد شیان، روانسر، سنقر، صحنه، کرمانشاه، کنگاور، ماهیدشت، میانراهان، هرسم دیزگزان و کرند مناطق ممنوعه هستند، که با سطح کاهش ذخایر زیر زمینی زیادی مواجه شده‌اند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه یادآور شد: امسال بیشترین کاهش سطح مخازن آبهای زیرزمینی را در دشت کرمانشاه، کنگاور و ماهیدشت داشته‌ایم.

مرادی با بیان اینکه ۹۰ درصد مصارف آب در بخش کشاورزی و تنها ۱۰ درصد در بخش شرب، صنعت و فضای سبز است، گفت: در این رابطه طرح سازگاری با کم آبی را به سازمان‌های زیربط از جمله جهاد کشاورزی، صمت، شهرداری‌ها وآب و فاضلاب ارائه کرده‌ایم، که بر اساس آن باید الگو‌های کاشت محصولات کشاورزی اصلاح شوند و کشاورزی به سمت کشت‌های کم آب بر مانند زعفران پیش برود.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : صداوسیما
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.