پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 14036
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصادی, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۴۱ |
مدیرکل آبفا کرمانشاه مطرح کرد

کاهش ۱۸۰ میلیمتری بارش‌ها و آبیاری بی‌رویه کشاورزان در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از تنش آبی 70 هزار نفری در و کاهش 180 میلیمتری بارش‌ها در استان خبر داد.
کاهش ۱۸۰ میلیمتری بارش‌ها و آبیاری بی‌رویه کشاورزان در کرمانشاه

علیرضا کاکاوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه با اشاره به اینکه از ابتدای مهر ۹۹ الی شهریور ۱۴۰۰، رتبه نخست کاهش بارندگی را با توجه به خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی داریم، که معظلی جدی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به ۲ هزار و ۶۰۰ روستا که یک هزار و ۹۰۰ روستا زیر پوشش آبفا است، افزود: بیش از ۹۵ درصد منابع آبی آنها از چاه و چشمه‌ها تامین می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ هزار نفر از جمعیت روستایی استان کرمانشاه با مشکل تنش آبی مواجه هستند، تصریح کرد: مشکل اصلی آنها پایدار نبودن منابع آبی بوده و باید ساخت سدها بیشتر مورد توجه باشد.

وی با یادآوری اینکه ۷۰۰ روستا در کرمانشاه زیر پوشش آبفا قرار ندارد، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا آخر سال ۱۴۰۰ قریب۴۶۰ روستا زیر پوشش قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۷۰ درصد چشمه‌ها و چاه‌های استان دچار خشکسالی شده یا میزان آب دهی آنان کاهش یافته، خاطرنشان کرد: استفاده بی رویه کشاورزان از آب روستایی برای آبیاری اراضی کشاورزی، هم یکی از دلایل آن است.

وی گفت: برای رفع مشکل کم آبی در روستاها اقدامات بسیاری صورت می‌گیرد، اما تعدادی از کشاورزان و باغ داران از آب روستایی برای آبیاری باغات و اراضی کشاورزی استفاده می‌کنند، که باید برخورد جدی انجام شود.

این مسؤول به افزایش بودجه آبفا استان اشاره و تاکید کرد: سال گذشته بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان بود، که در سال جاری در مورد آبرسانی روستایی ۷۷۰ میلیارد تومان بودجه به استان کرمانشاه اختصاص یافته و ۵۰ درصد آن تحقق یافت.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.