پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 13950
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ |
دادستان کرمانشاه:

گرمخانه‌های کرمانشاه سریعا راه اندازی شوند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: افراد بی‌خانمان در فصل سرما نباید رها شوند و راه اندازی سریعتر گرمخانه‌ها در دستور کار قرار بگیرد.
گرمخانه‌های کرمانشاه سریعا راه اندازی شوند

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، شهرام کرمی در نشست رفع مشکل کارتن خواب‌ها در فصل زمستان که با حضور دستگاه‌های متولی برگزار شد، اظهار داشت: این فصل افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب دچار مشکلاتی می‌شوند و احتمال خطرات جانی نیز برای آن‌ها وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه افزود: شهرداری باید به منظور جمع آوری افراد کارتن خواب و بی‌سرپرست، ظرف ۱۰ روز آینده گرمخانه اجلالیه را تجهیز و راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه بهزیستی هم باید نسبت به ایجاد دو گرمخانه با ظرفیت ۶۰ نفر برای مَردان در خیابان اربابی و ۲۰ نفر برای زنان در محله آقاجان اقدام کند، تاکید کرد: بسیاری از افراد بی‌سرپناه از وجود گرمخانه‌ها در سطح شهر اطلاعی ندارند و بایست جمع‌آوری شوند.

این مسؤول ادامه داد گفت: شهرداری باید اکیپ‌های جمع‌آوری افراد بی‌خانمان را راه‌اندازی و آن‌ها را به گرمخانه‌ها ارجاع دهد.

کرمی با تاکید براینکه جمع‌آوری افراد بی‌خانمان نیاز به همراهی نیروی انتظامی دارد، بیان کرد: نیروی انتظامی باید افراد بی‌خانمان را در کلانتری‌ها تجمیع و از طریق شهرداری و یا اورژانس اجتماعی آن‌ها را به گرمخانه‌ها منتقل کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: شهرداری کرمانشاه موظف است با نصب بنر در نقاط مختلف شهر، آدرس گرمخانه‌ها را اطلاع رسانی کند.

کرمی به مشکلات مالی دستگاه‌های متولی برای تجهیز مناسبت‌تر گرمخانه‌ها و ارائه خدمات بهتر هم اشاره و عنوان کرد: از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می‌خواهیم از گرمخانه‌ها حمایت مالی داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه متذکر شد: مدیریت مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه هم بر وضعیت بهداشتی گرمخانه‌ها به دلیل کرونا نظارت داشته باشد و با بازدید مستمر و معرفی نیاز‌های بهداشتی به مراکز متولی، در صورت امکان نسبت به واکسیناسیون افراد ساکن اقدام کند.

این مسؤول تصریح کرد: نماینده دادستان هم از نحوه ارائه خدمات و امکانات و تجهیزات در گرمخانه‌ها بطور مستمر بازرسی به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.