پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 13906
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۲۷ |
مدیرباغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه:

سالانه ۳۵۰۰ تن انار در کرمانشاه برداشت می‌شود

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برداشت سالانه سه هزار و ۵۰۰ تن انار از باغ های استان خبر داد.
سالانه ۳۵۰۰ تن انار در کرمانشاه برداشت می‌شود

منصور احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه از تولید سالانه سه هزار و ۵۰۰ تن انار از باغ های استان خبر داد.

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: سطح زیر کاشت محصول انار در باغات استان کرمانشاه ۹۲۵ هکتار است، که سالانه به صورت میانگین سه هزار و ۵۰۰ تن انار از باغات استان برداشت می‌شود.

این مسؤول افزود: شهرستان پاوه به دلیل شرایط جغرافیایی با ۶۶۷ هکتار دارای بیشترین باغات انار در استان کرمانشاه است.

وی عنوان کرد: زمان برداشت محصول انار بستگی به نوع منطقه، ارتفاع از سطح دریا و ارقام انار متغیر بوده، اما برداشت انار در استان کرمانشاه از شهریور ماه آغاز و تا انتهای آبان ادامه دارد.

احمدی به کاهش تولید انار در استان کرمانشاه و کاهش منابع آبی اشاره و بیان کرد: به دلیل خشکسالی‌های اخیر پیش بینی می‌شود تولید انار در استان ۶۰۰ تن کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه کاهش آبیاری تأثیر مستقیم بر روی میزان عملکرد و تولید دارد، گفت: آفتاب سوختگی، سوختن و قهوه‌ای شدن پوست انار و قهوه‌ای شدن دانه‌های زیر پوست انار سبب عدم بازارپسندی و کاهش سود اقتصادی و ارزآوری برای باغ داران می‌شود.

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به انواع فراورده‌های انار اشاره و بیان کرد: انواع فرآورده‌های انار در کارگاه‌های سنتی شامل رب انار، آب میوه و لواشک است و در صنایع از پودر پوست انار برای لوازم آرایشی و بهداشتی، رنگرزی و تهیه کرم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.