پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 13766
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹ |
کارشناس بهداشت محیط کرمانشاه خبر داد

نانوایی‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین نظارت بهداشتی

کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه از اجرای طرح ویژه نظارت بر فعالیت نانوایی‌های شهر کرمانشاه خبر داد.
نانوایی‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین نظارت بهداشتی

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه بهمن خدادادیان اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته و شناسایی نانوایی‌ها به عنوان یکی از کانون‌های انتشار کرونا طرح ویژه نظارت بر نانوایی‌های کرمانشاه در دستور کار بهداشت محیط کرمانشاه قرار گرفت.

کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه افزود: در اجرای طرح نظارت بر نانوایی‌ها علاوه بر بازدید سر زده در ۲ نوبت صبح و عصر، آموزش‌های لازم برای رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اجرای این طرح با محوریت فرمانداری کرمانشاه، تصریح کرد: در طرح مذکور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در صف بیرون نانوایی، داخل نانوایی، وزن نان، آرد مصرفی، کیفیت نان و میزان نمک توسط تیمی متشکل از نمایندگان فرمانداری، اداره استاندارد، بهداشت، غله، اصناف و نیروی انتظامی بررسی می‌شود.

خدادایان ادامه داد: این نظارت‌ها توسط پنج تیم مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و با توجه به حضور نماینده دستگاه‌های تصمیم گیر در خصوص تخلفات، در همان محل بازرسی تعیین تکلیف می‌شود.

این مسؤول با تاکید بر در نظر گرفتن مجازات‌های سنگین برای نانوایی‌های متخلفی که از جوش شیرین یا بلانکیت استفاده می‌کنند، گفت: به صورت رندمی از نانوایی‌های کرمانشاهی ماهیانه نمونه برای آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی گرفته می‌شود.

کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه خاطرنشان کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بیرون از نانوایی‌ها زیر ۴۰ درصد و در داخل نانوایی‌ها حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد است.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.