پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 13297
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, بازار سهام, بین الملل, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ |
استاندار کرمانشاه خبر داد

ادامه ساخت تله‌کابین کرمانشاه در مسیر جدید

استاندار کرمانشاه از اهمیت اجرای طرح تله کابین کرمانشاه برای رونق گردشگری استان در مسیر جدید آن خبر داد.
ادامه ساخت تله‌کابین کرمانشاه در مسیر جدید

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه بررسی مسیر جدید ایجاد تله کابین کرمانشاه که با حضور شهردار کرمانشاه و جمعی از مسئولان استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۳۰ سال است که مقرر شده پروژه تله کابین در کرمانشاه راه اندازی شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هر بار روند ساخت پروژه فوق با مشکلاتی مواجه شده است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم که در اجرای آن به آثار باستانی و میراث فرهنگی کرمانشاه یعنی طاق بستان صدمه‌ای وارد نشود.

این مسؤول با یادآوری اینکه نمی‌شود به عقب برگردیم و موضوعات گذشته را در مورد تله کابین کرمانشاه را دوباره تکرار کنیم، بیان کرد: ضروری است که با توجه ویژه به نکات علمی، فنی و اصولی به اجرای این پروژه کمک کنیم و آن را به سرانجام برسانیم.

بازوند با اشاره به اینکه مجموعه تاریخی طاق بستان در مسیر ثبت جهانی قرار دارد، ادامه داد: با اجرای پروژه تله کابین در مسیر این موضوع خللی وارد نمی‌شود و ثبت جهانی این مجموعه با تأخیر مواجه شود، که این سرمایه بزرگ که هویت کرمانشاه است نباید با اجرای یک پروژه دچار خدشه شود.

وی با یادآوری اینکه از شهرداری کرمانشاه و مشاور طرح تله کابین کرمانشاه خواسته شده که روند و مسیر جدیدی را برای راه‌اندازی تله کابین کرمانشاه مورد بررسی قرار دهند، افزود: در حال حاضر یک مسیر جدیدی برای اجرای آن شناسایی و مسیر جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه موظف است که با بررسی دقیق به اجرای طرح تله کابین کرمانشاه که یکی از پروژه‌های تأثیرگذار برای توسعه گردشگری کرمانشاه است کمک کند، اظهار داشت: هنر این اداره کل باید علاوه بر تلاش در جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری از سوی دیگر کمک به خلق درآمد با ایجاد جاذبه‌های گردشگری در راستای افزایش سرمایه برای مَردم باشد.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد که ظرف مدت یک هفته نکته نظرات و پیشنهادات اداره کل کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در خصوص ایجاد مسیر جدید طرح تله کابین کرمانشاه اخذ و سپس این پیشنهادت به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال بشود.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.