پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 12326
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ |
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

ماکت جنگنده F4 و یادمان ۱۷ شهید خلبان کرمانشاه نصب شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت از نصب ماکت جنگنده F4 و یادمان 17 شهید خلبان استان خبر داد.
ماکت جنگنده F4 و یادمان ۱۷ شهید خلبان کرمانشاه نصب شد

سردار ناصر باباخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه از رونمایی یادمان ۱۷ شهید خلبان کرمانشاهی نیروی هوایی و المان امیر فرج‌الله برات‌پور خبرداد و گفت: آغاز نصب این یادمان ها از سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه به نصب ماکت جنگنده اف ۴ در اسفندماه سال گذشته در محل این یادمان اشاره و تصریح کرد: انتقال ماکت هواپیمای جنگنده، تندیس خلبان امیر سرتیپ فرج الله برات‌پور و سردیس ۱۷ شهید خلبان نیروی هوایی در اسفند ماه ۹۹ با پیگیری‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تلاش نیروی هوایی ارتش، قرارگاه غرب نزاجا، شهرداری و فرمانداری استان به کرمانشاه انجام پذیرفت.

این مسؤول به تندیس امیر برات پور به ارتفاع سه متر و سردیس ۱۷ شهید خلبان استان کرمانشاه در نیروی هوایی اشاره کرد کا در محل یادمان نصب شده و آماده بازدید علاقمندان است.

وی با تاکید بر اینکه یادمان مذکور با هدف معرفی و الگو قرارگرفتن دلاوران کشور برای نسل حاضر و آینده بوده، که با از خودگذشتگی از آب و خاک این مرز و بوم حفاظت و حراست کردند، عنوان کرد: این شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس امروزه از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

باباجانی با اشاره به عملیات موفقیت آمیز اچ ۳ در دوران دفاع مقدس به فرماندهی امیر سرتیپ خلبان برات پور، خاطرنشان کرد: به دلیل دلاوری، ایثار، هوشیاری و شجاعت جوانان ایران اسلامی، دشمنان در هیچ برهه‌ای از زمان جرأت نگاه متجاوگر به کشور را نداشته و ندارد.

گفتنی است، در محل این یادمان علاوه بر ماکت جنگنده اف چهار و تندیس امیر فرج الله برات پور فرمانده و طراح عملیات اچ ۳، سردیس سرلشگر خلبان شهید بیژن هارونی، شهید امیر سرلشگر خلبان غلام عباس رضایی خسروی و خلبانان شهید کرم رضا مکری، علی کرمی، منوچهر فتاحی، حجت الله کاربر، حمیدرضا ناصری، جمشید نصوری، علی اصغر بهنیا، علی امجدیان، محمدهاشم آل آقا، مصطفی صقیری، داود اکرادی، فریدون رضایی، عباس حزین، محمدصادق هاشمی نیا و جمال مظفری نصب شده و آماده  بازدید است.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.