پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 12288
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ |
رئیس سازمان فاوای شهرداری کرمانشاه:

سیستم خدمات الکترونیک شهروندان کرمانشاه افتتاح می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه از افتتاح سیستم خدمات الکترونیک شهروندان در کرمانشاه خبر داد.
سیستم خدمات الکترونیک شهروندان کرمانشاه افتتاح می‌شود

محمدرضا لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرروشن در کرمانشاه از افتتاح سیستم خدمات الکترونیک شهروندان شامل سیستم یکپارچه شهرسازی، آرشیو الکترونیک و شهروند سپاری در شهر کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این سیستم به زودی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان فاوای شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه سامانه خدمات الکترونیک شهروندان، سامانه ای برای دسترسی راحت شهروندان کرمانشاهی به املاک است، گفت: این سامانه در چند آیتم برنامه ریزی شده است.

این مسؤول با یادآوری اینکه آیتم اول با عنوان سیستم یکپارچه شهرسازی است که در مناطق هشت گانه شهرداری راه اندازی شده است، تصریح کرد: از ثبت درخواست تا استعلام، پیگیری، صدور پروانه، عدم تخلف ساخت و ساز و… در آن صورت خواهد گرفت.

لطفی با اشاره به اینکه یکی دیگر از آیتم ها در راستای آرشیو الکترونیک است، تاکید کرد: همه پرونده ها در حوزه شهرسازی، معماری و… بوده و به صورت اسکن شده در این سیستم ثبت شده است.

این مسؤول با بیان اینکه آیتم سوم، سیستم شهروند سپاری است، افزود: بعد از دو آیتم اولیه شامل سیستم یکپارچه و آرشیو الکترونیک، سیستم شهروند سپاری جهت دسترسی کامل شهروندان به تمامی اطلاعات ملکی به صورت الکترونیک است که از این طریق می‌توانند هرگونه اطلاعات ملکی، رصد پرونده های کمسیون ماده صد، درخواست ها و… را کسب کنند.

لطفی با اشاره به اینکه این سیستم به پرتال شهرداری متصل است و شهروندان کرمانشاهی می‌توانند از این طریق وارد نقشه و اطلاعات ملکی خود شوند، ادامه داد: هم اکنون آرشیو شهرسازی به انجام رسیده و ان‌شاءالله به زودی با حضور اصحاب رسانه از سیستم خدمات الکترونیک رونمایی خواهد شد.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان، هزینه اجرایی این پروژه تاکنون را مبلغ ٨٠ میلیارد ریال دانست و بیان کرد: مبلغ ۵٠ میلیارد ریال نیز در سال ١۴٠٠ برای ادامه پروژه در نظر گرفته ایم.

رئیس سازمان فاوای شهرداری کرمانشا با بیان اینکه راه‌اندازی این پروژه مزایای زیادی برای شهروندان دارد، اظهار داشت: از جمله این فواید می‌توان به امنیت و حفظ پرونده های شهرسازی، برداشتن فیزیکی پرونده ها، جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری، بالابردن سرعت کار، کاهش تخلفات، تسریع در امور شهروندان و افزایش سطح آگاهی شهروندان عزیز اشاره کنیم.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.