پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 11128
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ |
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه خبر داد

استفاده از سلول‌های خورشیدی در تامین برق کرمانشاه/ آماده سرمایه گذاری صنعتی هستیم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به امکان استفاده از سلول‌های خورشیدی و ظرفیت نصب شده 760 کیلووات انرژی برق در استان خبر داد و گفت: آماده سرمایه گذاری بخش صنعتی هستیم.
استفاده از سلول‌های خورشیدی در تامین برق کرمانشاه/ آماده سرمایه گذاری صنعتی هستیم

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، امیدعلی مرآتی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت که در سالن جلسات برق منطقه ای کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: شهروندان در بحث مدیریت مصرف همکاری خوبی با اداره توزیع برق استان داشته‌اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه خدمات رسان برتر در استان هستیم و شهروندان از اقدامات ما راضی هستند، گفت: در هفته دولت هستیم و طرح و پروژه های برای افتتاح و بهره‌برداری در این ایام تعریف شده است، همچنین در حال حاضر ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۹٫۸ درصد روستاهای استان روشنایی کامل دارند.
اگر سال جاری اربعین بازگشایی شود یکی از بهترین ادارات در خدمات رسانی خواهیم بود، چراکه همه مواکب و مسیرها به صورت رایگان تامین روشنایی آن ها به طور کامل در دستور کار قرار گرفته است.
وی به احداث طرحی در شهرستان جوانرود که صعب‌العبور بوده از محل اعتبارات شرکت توانیر اشاره و بیان کرد: حدود ۲٫۵ کیلومتر با خطوط برق فاصله داشتند که مجبور شدیم آن را امانی انجام دهیم و ترانس این منطقه را به دشواری متصل کردیم و روستاییان از خدمات برجسته ای بهره‌مند شدند.
این مسؤول از موفقیت در برق رسانی به ۶ روستای استان اشاره و تصریح کرد: قریب ۲ هزار و ۵۳۹ روستا به شبکه برق متصل هستند و در روزهای آتی نیز تعداد دیگری از روستاها برق رسانی خواهند شد، همچنین پروژه ۳۰ هکتاری باغ انار را نیز توانستیم با خدمات برق افتتاح کنیم.
وی ادامه داد: استان کرمانشاه با وسعت ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۳۷۰ کیلومتر مرز و ۱۴ شهرستان را در قالب ۷۸۵ مشترک از لحاظ خدمات برق پوشش می‌دهد.
مرآتی با یادآوری اینکه سال جاری ۱٫۵ درصد تلفات ناشی از برق کاهش یافته است، گفت: مجموعا ۷۸۵ هزار مشترک برق داریم که از این تعداد ۶۵۲ هزار مشترک خانگی، سه هزار و ۲۵۰ مشترک عمومی، سه هزار و ۱۱۱ مشترک صنعتی، ۸ هزار و ۹۰۰ مشترک تجاری و هفت هزار و ۸۴۰ مشترک کشاورزی داریم که ۹۸۹ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق مصرف می‌کنند.
این مسؤول به تعداد مشترکان توزیع برق به تفکیک سهم درصدی اشاره و عنوان کرد: بیش از ۸۳ درصد سهم مصرف خانگی و بیشترین مورد است، ۳٫۵ درصد مشترکان تعرفه عمومی، یک درصد کشاورزی و سهم مصرف صنعتی کمتر از یک درصد و بسیار اندک است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مبحث تعرفه خانگی ۴۴٫۴ دهم درصد مصرف داشتیم در حالی که میانگین کشوری ۳۲٫۸ دهم درصد است، ما دوبرابر نرم کشور مصرف داریم که باید الگو مصرف خانگی را تغییر دهیم، همچنین ۱۸٫۷ درصد سهم بخش عمومی، ۱۳ درصد و پایین تر از میانگین کشور سهم مصرف بخش کشاورزی، ۱۱ درصد و نزدیک مصرف میانگین کشور سهم بخش تجاری و ۱۱٫۹ درصد کمتر از میانگین سهم بخش صنعتی برق استان کرمانشاه است.
این مسؤول با تاکید بر اینکه در راستای تامین زیرساخت های سرمایه گذاری در بخش برق صنعتی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه آمادگی کامل دارد، افزود: محدودیتی در این زمینه نداریم و شرایط برای جذب سرمایه گذاری فراهم است در حال حاضر نیز ۶ هزار و ۵۶۴ مشترک جدید طی پنج ماه سال جاری را پوشش می‌دهیم.
وی با اشاره به اینکه شرکت برق استان کرمانشاه جزو دستگاه‌های برتر خدمات رسان در کشور شناخته شده است، گفت: در تامین روشنایی معابر ۲ برابر میانگین کشوری مصرف داریم، به نحوی که تامین روشنایی کوچه و بلوارها بیش از میانگین استاندارد است و در مسیر کربلای معلی راه های روستایی برق لازم را دارند و برقرار است.
این مسؤول تصریح کرد: تابستان سال جاری روزهای دشواری در وضعیت برق استان داشتیم و هرچند میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد بیشتر بود، اما با مدیریت مناسب میزان پیک پنج درصد نسبت به سال قبل بالا رفت، پیک بار شب در هشتم ماه گذشته ۷۸۶ مگاوات بود و این رقم در سال ۹۸ بالغ بر ۷۳۸ مگاوات برآورده شد، با این حال با کمترین خاموشی این مرحله را پشت سر گذاشتیم و حتی آن روزها تمام وقت در اداره بودم تا مشکلات را برطرف کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه یادآور شد: از مشترکان درخواست داریم در مورد وصول و مطالبات سر موقع قبوض برق را پرداخت کنند و بتوانیم خدمات بهتری را در این راستا ارائه کنیم و به دلیل وضعیت کرونا در کشور تا اردیبهشت ماه به مشترکان مهلت پرداخت داده شد.
وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان مطالبه دارد که ۵۰ درصد آن مطالبات از دولت است که در صورت تامین میتوانیم سایر پروژه ها و خدمات رسانی را بهتر انجام دهیم.
مرآتی گفت: سال جاری در زمینه کاهش تلفات ۱٫۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل داشتیم و به ۱۲٫۸ درصد رسیدم و در اواخر سال ۹۸ توانستیم این میزان را به کمترین مقدار برسانیم و خوشبختانه تلفات در خصوص سرقت ها کاهش یافت.
وی به مبحث انشعاب های غیرمجاز در سطح استان اشاره و تصریح کرد: یکی از مشکلات شرکت برق این است که از شبکه های برق سرقت انرژی می‌کنند و انشعابات غیرمجاز می‌گیرند و الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند و این سرقت ها به معضل بزرگی تبدیل شده در امکان پر تردد و ۱۲ شب به بعد رخ می‌دهد و تجهیزات و کابل های شبکه را می برند و نتوانیم خدمات عالی داشته باشیم و در این راستا اگر چنین موارد مشاهده شد شهروندان با پلیس انتظامی ۱۱۰ یا شماره ۱۲۱ اداره برق میتوانند تماس حاصل کنند و گزارش دهند، تا با کمک همکاران حوزه برق و انتظامی وارد عمل شویم.
این مسؤول به تامین برق بازیچه مرزی تیله کوه اشاره کرد و گفت: ۶ هزار تفاهمنامه برق امضا کرده ایم تا در ساعات اوج بار مصرف برق بتوانیم مصرف را مدیریت کنیم و از یک الی ۵ بعدازظهر هر کشاورزی برق مصرف نکند در ۲۰ ساعت برق به صورت رایگان از برق برخوردار خواهد بود و کشاورزان به دلیل همکاری با شرکت برق تفاهم نامه امضا کردند و در این ساعات در کنترل مصرف برق مساعدت دارند.
این مسؤول از پروژه های شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در هفته دولت سال جاری خبر داد و افزود: بیش از ۲۸ پروژه با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال در استان کلنگ زنی یا افتتاح می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه اظهار داشت: استفاده از سلول‌های خورشیدی برای تامین برق استان را در دستور کار داریم و هم‌اکنون ۷۶۰ کیلووات ظرفیت نصب شده را داریم.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.