پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 11026
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ |
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

فرهنگ "مقاومت" را برای نسل جدید معنا نکردیم

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: ما امروزه نتوانسته ایم فرهنگ مقاومت را برای نسل جدید معنا کنیم و رشد دهیم.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، بهرام فاضلی زاد در جلسه هماهنگی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که با حضور انسیه شاه حسینی کارگردان سینمای ایران و فیلم‌نامه‌ای نویس مطرح کشور به همراه جمعی از مدیران فرهنگی و هنری استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: ما بسیج هنرمندان را از خودمان و خودمان را از بسیج هنرمندان می‌دانیم.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیج هنرمندان برای ما یک ظرفیت است، افزود: تلاش می‌کنیم با محدودیت هایی که در بحث مالی داریم، اما حمایت لازم را در برگزاری بهتر جشنواره فیلم مقاومت داشته باشیم.
فرهنگ “مقاومت” برای نسل جدید معنا نکردیم
وی خاطرنشان کرد: ما امروزه نتوانسته ایم فرهنگ مقاومت را برای نسل جدید معنا کنیم و رشد دهیم و اگر محقق می‌شد بخشی از مشکلات کشور را برطرف می‌کرد، چراکه باید نوع نگاه یک بانوی خانه دار، کارمند، نظامی، کارگر و… بررسی کنیم و فیلم دفاع مقدس بسازیم و آن دیدگاه هست سال جنگ تحمیلی را با همه ایثار و فداکاری الگو قرار دهیم و منتقل کنیم تا مشکلات عمده کشور برطرف شود.
این مسؤول ادامه داد: راهکار برون رفت از چالش ها و تهدیدها برای تبدیل آنها به فرصت ها در واقع انتقال فرهنگ دفاع مقدس است و فیلم مقاومت می‌تواند با تاثیر خود و نفوذ رسانه در راستای ساخت فیلم ارزشی موثر باشد و ما هم به عنوان نهاد فرهنگ و هنر استان آمادگی داریم و نیز حمایت و استقبال می‌کنیم، که حتی جای یک هفته ۱۰ روز اکران فیلم باشد و مجتمع های فرهنگی را در اختیار قرار می‌دهیم.
فاضلی‌زاد بیان کرد: مجتمع های فرهنگی ما می‌تواند در اختیار کارهای فرهنگی بسیج هنرمندان استان کرمانشاه باشد و هزینه ای نمی گیریم و حتی در مورد تبلیغات فیلم مقاومت هم حاضر به کمک رسانی هستیم و اگر دستمان باز بود کمک های دیگر هم ارائه می‌کنیم و اگر اسم ارگان ارشاد را هم برده نشود توقعی نداریم و فقط می‌خواهیم کار فرهنگی انجام شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: در شهریور امسال افتتاح مجتمع فرهنگی میرزا محمدرضای کلهر در شهرستان گواور را داریم و نوید می‌دهیم در هفته دفاع مقدس یک هفته اکران فیلم مقاومت باشد و مکان ۵۰ متری فضای فرهنگی و هنری آن که اهالی به چشم خواهند دید و صاحب مکانی می‌شوند که با منطقه یک تهران هم پا است و شیک ساخته شده است که در اختیار بسیج هنرمندان و شهرستان ها قرار می‌گیرد.
این مسؤول به جایگاه محبوب روسای سازمان بسیج هنرمندان خصوصا همایون زین الدین در استان کرمانشاه که انگیزه تعامل کار فرهنگی را ایجاد می‌کنند، اشاره و اظهار داشت: حضور آنان در استان سبب دلگرمی است و معتقدیم همه اقشار جامعه بسیجی هستند و هر انسانی که هدفش اصلاح و تقویت جامعه باید یک بسیجی واقعی است.
فیلم این جلسه را اینجا ببینید


انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه‌زهرا تکلف‌پور | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.