پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 10521
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ |
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه مطرح کرد

اجرای سامانه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه معابر در کرمانشاه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از اجرای سامانه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه معابر این شهر خبر داد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، محسن ارجمندی امروز در جمع اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: سال‌هاست کلانشهرها مخصوصاً کرمانشاه دچار ترافیک سنگین در معابر پر تردد بوده، که یکی از عوامل پارک دوبل و عدم توزیع عادلانه جایگاه پارک در این معابر است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه ادامه داد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با همکاری سازمان سرمایه گذاری شهرداری و ستاد فرماندهی راهور مرکز استان کرمانشاه درصدد راه اندازی سامانه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه معابر شهری در کرمانشاه خواهد بود.
وی تصریح کرد: به منظور اعمال سیاست‌های مدیریت عرضه ترافیک و جلوگیری از تراکم پارک خودرو در حاشیه معابر و اعمال عدالت در توزیع فضاهای پارک خودرو در معابر سامانه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه ای معابر اجرا می شود.
ارجمندی گفت: این طرح بر مبنای جلوگیری از تراکم پارک عدم پارک دوبل در معابر پرتردد و توزیع عادلانه جایگاه پارک و استفاده عمومی از معابر برای همه اقشار جامعه سیاست گذاری شده است.
این مسؤول تصریح کرد: طرح فوق به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین آیین‌نامه اجرایی تبصره (۱) ماده (۱۵) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۴ بهمن ۹۴ هیأت وزیران، شهرداری ها مکلفند در معابر شهری پر ترافیک، تجهیزات لازم را برای اخذ هزینه پارک خودرو فراهم آورند.
وی افزود: برای کاهش ترافیک مبادی مرکزی شهر در این راستا توزیع عادلانه فضای پارک برای تمامی شهروندان با توجه به کمبود فضای پارک موجود، محاسبه دقیق و عادلانه مبلغ پارک به میزان استفاده از محل پارک و تبدیل پارکهای بلند مدت به پارکهای کوتاه مدت، جهت مدیریت و نظارت هر چه بهتر موارد اشاره شده اقدام به اینکار شده است، که در نتیجه درآمد حاصل از پرداخت هزینه پارک خودروها برای توسعه زیرساخت‌های شهر کرمانشاه هزینه خواهد شد.
وی ادامه داد: دریافت هزینه پارک خودرو با مصوبه شورای اسلامی شهر کرمانشاه صورت می گیرد که بر مبنای خود اظهاری شهروندان و بدون دخالت نیروی انسانی صورت می گیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: سامانه مدیریت الکترونیک و پارک حاشیه معابر کرمانشاه با مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان که در ۳۶ محور اصلی شهر کرمانشاه در ۳ اولویت بر اساس تراکم خودرویی و میزان تردد با ظرفیت تقریبی ۴ هزار جایگاه پاک در شهر کرمانشاه اجرا می‌شود.
گفتنی است، به منظور ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی اجرای طرح جلسات هماهنگی در محل حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با حضور الماسی رئیس پلیس راهور شهرستان، سید احسان احسانی رئیس کمیسیون شهرسازی و ترافیک شورای اسلامی شهر کرمانشاه و نیز وحید شامبیاتی رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری و مشاوران پروژه برگزار شد.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.