پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1044
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی, قرآن کریم تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ |
رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف کرمانشاه مطرح کرد

تاثیر پشتیبانی از مسابقات قرآنی در جامعه/ تفرقه و شکاف مذهبی در نظام اسلامی جایگاهی ندارد

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با تاکید بر تاثیر پشتیبانی از مسابقات قرآنی در جامعه، گفت: در نظام اسلامی تفرقه و شکاف مذهبی جایگاهی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، حجت الاسلام مجید میرزایی امروز در جمع اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم حوزه های علمیه فرصتی برای شکوفایی استعداد ها و معرفی ظرفیت های معنوی حوزه های علمیه کشور محسوب می شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه عمل به قرآن کریم رمز وحدت در جهان اسلام است، تاکید کرد: برگزاری مشترک این مسابقات در استان کرمانشاه که هم شیعیان و هم اهل تسنن در این استان با نهایت همدلی و وفاق زندگی می کنند، نشان می دهد که بحمدلله در نظام اسلامی تفرقه و شکاف مذهبی جایگاهی ندارد و اتحاد چشم گیری در بین آحاد مختلف مذاهب مختلف کشور داریم.
وی با اشاره به اینکه این نظام با تمسک به آیات نورانی قرآن کریم از اختلافات و تنش های مذهبی عبور کرده است، افزود: این مهم دستاورد بزرگی است و تحمل آن برای دشمنان اسلام بسیار سنگین است، لذا هر ازچند گاهی به دنبال ایجاد تنش هستند که البته و مکرُ ومکرالله والله خیر الماکرین، چراکه این پیروزی ها صرفا در سایه تعالیم آسمانی قرآن کریم به دست می آید.
میرزایی با تصریح بر اینکه باید مباحث آموزشی قرآن کریم خصوصا تفسیر مفاهیم در بطن دروس آموزشی حوزه های علمیه به صورت جدی در دستور کار مسئولین امر قرار بگیرد، ادامه دود: خاستگاه این علوم باید در مدارس علمیه باشد و چراغ راه برای آشنایی هرچه بیشتر علاقمندان و مبلغان محسوب شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با یادآوری اینکه این منطقه انقلابی دارای موقوفات قرآنی زیادی است، اظهار داشت: پشتیبانی و حمایت از برگزاری این مسابقات با توجه به نیات واقفان خیراندیش بسیار کار ارزشمندی است و تاثیرات خوب و معنوی در سطح جامعه دارد.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : خبرگزاری رضوی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.