پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 10091
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ |
معاون فرهنگی کمیته امداد کرمانشاه خبر داد

اعزام ۵۸۰۰ مددجو کرمانشاهی به اردوی فرهنگی و زیارتی

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از برگزاری اردوی زیادتی، فرهنگی و آموزشی برای 5800 نفر از مددجویان استان خبر داد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، کامیار جمشیدی صبح امروز در نشست خبری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: سال جاری بیش از پنج هزار اردوی زیارتی و فرهنگی برای مددجویان انجام پذیرفته است.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: مددجویان در مناطق حاشیه نشین هستند و بیشتر در معرض آسیب قرار دارند، اما کمیته امداد استان آگاه سازی و پکیج آموزشی مقابله با آسیب های اجتماعی و مددکاری لازم را به شکل گروهی و اعزام کارشناسان انجام می‌دهد که اثر پذیری خود را خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه بر روی دانش سیاسی مددجویان نیز کار و آموزش تخصصی انجام می‌شود، افزود: آموزش های ما بر طبق نیاز و فهم سنین مختلف صورت میگیرد و در قالب اردوهای زیارتی و آموزشی در دستور کار قرار دارد.
این مسؤول با بیان اینکه در استان کرمانشاه فرهنگسازی در مباحث هنر ورزش و سرود در طول سال برای مددجویان برنامه ریزی می‌شود، تاکید کرد: در کنار آن در محافل قرآنی نخبگان و نفرات برتر کشور را پرورش دادیم، چراکه این اداره کل با حساسیت خاصی در مدیریت نهادها گام برداشته تا بهترین بازدهی را داشته باشیم.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مددجویان از نوجوانی در کانون های ما پرورش یافتند و خودشان مدرس و دارای کارگاه تولیدی هستند.
این مسؤول یادآور شد: بیشترین اردوی فرهنگی و بالغ ۵ هزار و ۸۰۰ نفر را در سال جاری با بودجه دولتی و کمک خیران نیک اندیش داشته‌ایم، که امسال نیز کمک هزینه ۲ هزار و ۷۸۰ نفر مددجو کرمانشاهی برای اعزام به پیاده روی اربعین و به هر یک مبلغ ۵۰۰ هزار تومان را داشتیم.
وی با اشاره به اینکه در خصوص خوابگاه های شبانه روزی در مناطق سنقروکلیایی یک مرکز فعال داریم، افزود: در این مرکز علاوه بر اسکان و مواد غذایی اقدامات فرهنگی نیز انجام می‌پذیرد، که از بهترین خوابگاه های سطح کشور است، که هر ساله رتبه یک تا چهارم را به خود اختصاص می‌دهد.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه عنوان کرد: حدود ۳۰ پایگاه آموزشی در سطح استان داریم، که جشنواره های سرود و مسابقات فرهنگی از طریق این مراکز با اهدای هدایا و آموزش های لازم صورت می‌گیرد که در همه مقاطع تحصیلی و سنین مختلف مشغول به فعالیت هستند.
این مسؤول گفت: اردوگاه امام حسن مجتبی در صحنه میزبان مددجویان سراسر کشور است و مناسبت و برنامه های فرهنگی و هنری در این مجتمع فرهنگی ارائه می‌شود و این اردوگاه ملی بخشی از فعالیت هایش تابع مرکز است و طرح های گوناگون را اجرا می‌کند.
جمشیدی به اجرای طرح قرآن در منازل مددجویان و مطالعه کتاب آموزشی به همراه شرکت در آزمون های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: مسابقات آن برگزار و جوایز به نفرات برتر خانوارهای مددجویان تعلق می‌گیرد.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۲۷۰ نفر مددجو نهضت سواد آموزی را سال جاری تشویق نقدی و اعزام به کربلای معلی و مشهد مقدس داشتیم.
وی با اشاره به اینکه سال آتی شاید بعد مالی این نهاد به چالش دربیاید، گفت: قریب پنج میلیارد تومان اعتبارات فرهنگی را هزینه و سرمایه گذاری کردیم، که سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن دولتی و مابقی کمک های خیران نیک اندیش بوده است و به کار فرهنگی اهمیت داده‌اند.
این مسؤول با تاکید بر اینکه از افتخارات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه انجام خدمات فرهنگی است و هرساله به عنوان دستگاه برتر فرهنگی هنری و اعتقادی شناخته می‌شود، اظهار داشت: خدمات عوامل این نهاد دستگاه اجرایی تاثیرگذاری خود را در جامعه گذاشته است.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.