پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 10047
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰ |
مدیرکانون بسیج سنقروکلیایی خبر داد

تجلیل از برگزیدگان خوشنویسی و برگزاری محفل شعر فجر در سنقروکلیایی

مدیرکانون بسیج سنقروکلیایی از برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری جشنواره خوشنویسی چند برنامه به ویژه اجری محفل شعر فجر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شهر روشن و به نقل از روابط عمومی کانون بسیج هنرمندان سنقروکلیایی، علی حشمتی اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چند ویژه برنامه این شهرستان از جمله محفل شعرسازمان بسیج هنرمندان همزمان با دهه مبارکه فجر، تجلیل از برگزیدگان  جشنواره خوشنویسی سراسری بسیج، اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یادواره شهدای هنرمند سنقر در این شهرستان برگزار شد.
مدیرکانون بسیج هنرمندان سنقروکلیایی بیان کرد: ابتدا پس از اعلام طرح برنامه ای با عنوان محفل شعرخوانی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه از سوی مدیریت این سازمان بلافاصله کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه سنقر برای اجرا  اعلام آمادگی کرد و مورد پذیرش قرار گرفت.
این مسؤول گفت: در ادامه راه و ارسال پیشنهادت لازم مقرر شد، که برگزیدگان جشنواره خوشنویسی کشوری بسیج که هنرمندان خوشنویس بسیجی از استان کرمانشاه به ویژه شهرستان سنقر یکی از استان ها و شهرستان هایی بودند، که در این جشنواره کشوری حضوری شایسته داشتند، لذا پیشنهاد داده شد که میزبان تجلیل برگزیدگان این جشنواره هم باشیم و در این راستا  هنرمند برجسته بسیجی و میهمان کشوری دعوت کنیم.
وی ادامه داد: توافقات اولیه و مکاتبات لازم با مرکز و استان و مشورت های لازم و کسب موافقت فرماندهی محترم سپاه ناحیه سنقر وکلیایی کلیت برنامه مورد تایید نهایی مجموعه قرار گرفت و ابلاغ لازم جهت اجرا به کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه سنقر داده شد.
حشمتی به بحث و تبادل نظر این نهاد در خصوص برنامه های مذکور اشاره و تصریح کرد: باتوجه به ابلاغ سالیانه کانون شهرستان پیشنهاد داده شد یادواره شهدای هنرمند سنقر وکلیایی نیز به همراه این برنامه وزین برگزار شود، که مورد موافقت استان و شهرستان قرار گرفت و تیتر اصلی  ویژه برنامه انتخاب و مطرح شد.
مدیرکانون بسیج هنرمندان سنقروکلیایی یادآور شد: محفل شعرخوانی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارکه فجر، اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تجلیل از  برگزیدگان جشنواره خوشنویسی سراسری بسیج به همراه برگزاری یادواره شهدای هنرمند سنقروکلیایی از جمله برنامه های اصلی این کانون در دهه مبارک فجر سال جاری بود.
این مسؤول در بخش دیگری از سخنانش به چگونگی تامین اعتبار این مراسمات اشاره و عنوان کرد: با توجه به پیش بینی به عمل آمده اجرای این برنامه نیاز به مساعدت مالی لازم بود که جدول هزینه های برگزاری مراسم فوق با بخش های مختلف ( تبلیغات اولیه، دکور و فضا سازی و بنر، پذیرایی مدئوین، صبحانه و نهار میهمان ها، هزینه شاعران و عوامل اجرا و برگزیدگان، تجلیل خانواده معظم شهدای هنرمند، هزینه اجرای گروه نمایش میهمان، هزینه میهمانان ویژه و هدایای برگزیدگان جشنواره  خوشنویسی سراسری بسیج و….. ) به استان ارسال شد.
وی ادامه داد: در این راستا توافق به عمل آمد تا ۴۰ درصد هزینه ها توسط  مرکز ۴۰ درصد توسط استان و ۲۰ درصد از طریق منابع مالی شهرستان میزبان تامین شود که با هماهنگی مسؤولان استان و شهرستان توسط مدیر کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه سنقر رایزنی انجام پذیرفت تا دریافت مساعدت ها از شهرستان نقدی نباشد و به شکل امکانات و تجهیزات، بنر و تامین نهار از سوی دستگاه های اجرایی سپاه ناحیه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایتارگران، شهرداری و شورای شهر، کانون بسیج هنرمندان فراهم و مابقی هزینه ها توسط سازمان هنرمندان استان انجام بشود.
این مسؤول به مناسبت گرامیداشت دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی و اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و اظهار داشت: این مراسم مورخ ۲۰ بهمن ۹۸ راس ساعت ۱۰ صبح و به میزبانی سنقروکلیایی در شهرک شهرداری مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی با حضور رئیس استاد نیکنام انجمن خوشنویسی کشور انجام گرفت.
وی از متولیان برنامه فوق از جمله شورای عالی خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور، سازمان بسیج هنرمندان سپاه حضرت نبی اکرم( ص) استان کرمانشاه، سپاه ناحیه شهرستان سنقروکلیایی، کانون بسیج هنرمندان سپاه ناحیه سنقر یاد کرد و گفت: انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان  سنقروکلیایی، بنیاد شهید و امور ایثارگران  شهرستان سنقروکلیایی، شورای شهر و شهرداری شهر سنقر نیز از جمله مشارکت کنندگان در این مراسم هستند.
این مسؤول از حضور میهمان ویژه در این محفل معنوی خبر داد و افزود: باتوجه به تجلیل از هنرمندان بسیج خوشنویسی و تصمیمات به عمل آمده مرکز، استاد داود نیکنام رئیس شورای عالی  انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور و فلاح مشاور مرکز به عنوان میهمان ویژه بخش خوشنویسی معرفی و همچنین از شاعران بسیجی استان آقایان یزدان بابائی، رضا نظری، علی ابراهیمی، اقبال بنی عامریان و سرهنگ پاسدار رضا سالاری به عنوان شاعر مراسم تجلیل و نیز از گروه نمایش کانون بسیج هنرمندان ناحیه کنگاور دعوت به عمل آمد.
حشمتی به مقدمات قبل از برنامه اشاره و تصریح کرد: قبل از شروع برنامه های دهه مبارکه فجر کانون بسیج هنرمندان شهرستان اقدام به تهیه پوستر مراسم کرده و پس از موافقت لازم به عنوان خبر اولیه انتشار یافت و در جدول زمانبندی ستاد گرامیداشت دهه مبارکه فجر شهرستان سنقروکلیایی درج شد.
این مسؤول به انجام فضا سازی و دکور این جشن بزرگ و مراسمات آن نیز اشاره و بیان کرد: صبح روز ۱۹ بهمن هنرمندان گروه طراحی صحنه و فضا سازی از جمله ایلیا حشمتی، محسن حشمتی، شهاب خنجری، محمد باباخانی، علیرضا ایزدی و علی بنی عامریان به سرپرستی علی حشمتی و همچنین  موسسه خادم الشهداء به سرپرستی احمد احمدی فضا سازی و دکور سالن محل اجرا و آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ارشاد را برای اجرا تدارک دیدند و این فضاسازی تا دو ساعت مانده به اجرا بدون استراحت یعنی ساعت۸ صبح روز ۲۰ بهمن به طول انجامید.
حشمتی گفت: شروع برنامه زمانبندی اجرا نیز از قبل مشخص شده بود، بنابراین زمانبندی اجرای برنامه در مورخ ۱۷ بهمن سال جاری به سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه و رونوشت به فرمانده سپاه ناحیه سنقر و مسؤول نمایندگی ولی  فقیه در سپاه ناحیه سنقر ارسال شد که برنامه ذیل در زمان مقرر مراسم اجرا شود.
مدیرکانون بسیج هنرمندان سنقروکلیایی ادامه داد: قرائت قرآن کریم  توسط حاج علی گلرخساری از سنقر، پخش تصویری و صوتی سرود ملی، حضور مجری در جایگاه (رضا بنی عامریان از سنقر)، خوش آمد گویی و خیرمقدم، شعر خوانی جناب سرهنگ سالاری فرمانده محترم سپاه ناحیه سنقر، شعر خوانی شاعر میهمان، شعر خوانی شاعر میهمان، سخنرانی استاد داود نیکنام رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور از جمله این برنامه ریزی بود.
وی ادامه داد: شعر خوانی شاعر از سنقر، تجلیل از خانواده معظم ۶ شهید هنرمند شهرستان سنقروکلیایی، تجلیل از برگزیدگان جشنواره خوشنویسی سراسری بسیج، تجلیل از هنرمندان شاعراستان، اجرای نمایش هنرمندان بسیجی نمایش کانون  کنگاور، تدارک پذیرای به صرف چای و شیرنی سنقری و کیک و اجرای نمایش از جمله دیگر اقدامات زمانبندی شده این مراسم می‌توان یاد کرد.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.