پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 1001
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵ |
به مناسبت گرامیداشت 22 اسفند:

رشادت های "سردار عبدالعزیز کریمی" جانباز مدافع وطن در اسلام آبادغرب

"سردار عبدالعزیز کریمی" جانباز مدافع وطن در منطقه اسلام آبادغرب از توابع استان کرمانشاه است که رشادت های این شهید زنده و غیرتمند زبان زد خاص و عام شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، رزمندگان دفاع مقدس استان همواره خاطرات ارزشمندی در سینه و اذهان خود محفوظ دارند، که پای سخنان تاریخی آنان باید نشست و درس ایستادگی و مقاومت را برای ساخت آینده بهتر کشور عزیزمان ایران اسلامی آموخت.
براساس این گزارش، بخشی از خاطرات دلاور رزمنده “سیاوش حسین پور” آورده شده است که در ادامه به آن اشاره می شود:
*بخشی از زندگی نامه:
سردار عبدالعزیز کریمی شهریور ماه ۱۳۵۶ در اسلام آبادغرب، روستای ترازگ عبدالله متولد شد. پدرش کشاورز و مادرش خانه دار بود. عبدالعزیز پس از اخذ مدرک دیپلم وارد دانشگاه شد و بعد از فارغ تحصیلی به خدمت مقدس سربازی و بعد از اتمام خدمت در نیروی انتظامی استخدام شد.

این سردار رشید در ابتدایی خدمتش به قرارگاه مقدم مرصاد ویژه شرق کشور در گردان های ۱۰۲ الزهرا(س) بم و گردان ۱۰۴ المهدی (عج الله) راور و گردان ۱۰۵ حضرت ابالفضل العباس(ع) جیرفت بهعنوان فرمانده گروهان مشغول به خدمت شد.
عبدالعزیز به عنوان فرمانده گروهان در گردان های تابعه ماموریت های زیادی را انجام که منجر به کشفیات فراوانی و همچنین دستگیری اشرار وقاتلین مسلح و به هلاکت رساندن اشرار آن مناطق گردید.

این رزمنده لاور و یادگار دفاع مقدس در راستای ایجاد نظم و امنیت و نیز برخورد قاطع با اشرار وقاچاقچیان مواد مخدر در شرق کشور تلاش مضاعف نشان داده و با قلع وقمع اشرار مسلح توانستند طمع شیرین امنیت را به ذائقه مردم کویرنشین خطه شرق کشور بچشانند. لذا امید است که مورد استعانت خداوند متعال و رضایت مردم آن منطقه قرار بگیرد…ان شاءلله.
عبدالعزیز کریمی در تاریخ ۱۷ دیماه سال ۸۵ در صبحگاه همین روز باتعدادی از نیروهای تحت الامرش در منطقه میل فرهاد جیرفت-ایرانشهر نزدیک های روستای روشن آباد با گروهی از اشرار مسلح درگیری شدیدی انجام می گیرید که در این درگیری سردسته اشرار به اسم شرور “ثانی فرامرزی” بهلاکت و چریک هایش اسیر و یک گروگان آزاد می شود، که در این درگیری عبدالعزیز بارگبار اشرار از ناحیه قفسه سینه، ریه و ستون فقرات مجروح و باعث قطع نخاعیش می شود.

همرزمانش پیکر مجروحش را به سختی فراوان به بیمارستان جیرفت رساندند و بعد از عمل و مداوا بهبودی چندانی حاصل نشده و ایشان از آن سال تاکنون روی تخت و ویلچر زندگیش ادامه می دهد.
جانباز مدافع وطن شهید زنده سردار عبدالعزیز کریمی، درجه: سرتیپ دوم
جانباز : ۹۹درصد ناجا ، نام پدر: آمان، تاریخ تولد : ۱۳۵۶/۶/۱
محل تولد: اسلام آبادغرب، روستای ترازگ عبدالله سیاه سیاه
میزان تحصیلات: لیسانس
تاریخ جانبازی : ۱۳۸۵/۱۰/۱۷
محل جانبازی: میل فرهاد جیرفت_ایرانشهر، زاهدان
نحوه جانبازی: درگیری با اشرار مسلح و عوامل گروهک عبدالمالک ریگی ملعون و اشرار منطقه به اسم ثانی فرامرزی
مسوولیت ها: فرمانده گروهان عملیاتی گردانها ۱۰۲ بم ، ۱۰۴ راور ،۱۰۵ جیرفت کرمان

با آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای این فرمانده دلاور شرق کشور ان شاءلله…
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.