پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 9304
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گزارش تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ |
شهر روشن گزارش می‌دهد

سناریوی شورای شهر با شهرداری کرمانشاه یا شانتاژ انتخاباتی!

سناریوی تکراری شورای اسلامی شهر با شهردار کرمانشاه فراز و نشیب های بدون توسعه کلانشهر در دهه اخیر داشته به نحوی که اختلافات آنان تا انحلال این شورا پیش رفته است.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، سناریو چندین ساله شورای شهر کرمانشاه در موضوع شهردار کرمانشاه و برکناری و انتصابات نخ نما و سوری دیگر چیز جدید برای بازی با سرمایه و احساسات مردم این شهر باقی نگذاشته و امروز نیز زخمی دست بالاتر یعنی مدیر ارشد استان شده است، که برای جبران آن هر روز یک نمایشنامه از سوی این سیستم در نوع عملکرد و خدمات شهری را شاهد هستیم.
براساس این گزارش، بیاید قدری تاریخ چندسال، نه یکسال اخیر را با هم مرور کنیم هرچند همه کم و بیش از آن آگاه هستیم، اما شاید چینش این پازل شهری بتواند برخی معماها و معادلات را برای مان روشن کند.
قبل از ورق زدن این سناریو، حرکتی که ماه جاری چند نفر از اعضای شورای شهر در آن نقش رابینهود را ایفا می‌کنند (آن هم در گشت و گذار بازدیدی از اوضاع اسفار شهر که خود نیز از عوامل اصلی مسبب آن هستند) را تشریح کنیم، عین ماجرا را که در قالب یک ویدئو منتشر شده بررسی کرده و روی آن با حرکت آهسته پیش می‌رویم.
ماجرا از یک کلیپ سناریوسازی شده آغاز می‌شود، یعنی شورای شهرهایی که تا پیش از این در پاسخ به خبرنگاران به ویژه در دوره خاص انتخابات (شهردار) تن به مصاحبه نمی دادند و یا جلسات غیرعلنی را در پشت درب های بسته برگزار می کردند و اگر خبرنگار نگونبختی حضور می یافت یا در زیر پرتاب کاسه و کوزه شورای ها مسدوم شده یا وقتش را پشت درب های چرمی و ضد صدا سپری می کرد، اکنون طرح نو شکل دیگری گرفته و پای بازدیدهای شهری و مصوبات شورای شهر به میان می آید، که آن هم از پیش طرح ریزی شده و اصحاب رسانه منتقد به عملکرد این سیستم فشل عملا جایی در این گردش و بازدید شهری ندارند و تنها یک یا دو نفر در قالب کاملا سفارشی اعضا شورای شهر را در ضبط دست گُل های این سیستم در سطح مناطق مشایعت می‌کنند تا بازتاب زبان الکن که نه، درازه گویی آنان باشند.
استفاده سو از مردم و سپردن نقش اعتراضی به آنان که تا دیروز اثری از شنیده شدن مطالباتشان نبوده، در این کلیپ خودنمایی می‌کند و در در کمال تعجب و بدون موانع اداری از گله های آنان از وضعیت نابه سامان شهری که سال ها است بوی توسعه و آبادانی از آن رخت بسته، حکایت دارد.
نخستین بازیگر از بین مسؤولان نیز کسی نیست جز غلامرضا امیری که در مقابل دوربین قرار گرفته و می‌گوید: شورای شهر مصوبه‌ای دارد، که از سطح منطقه بازدید به عمل می آوریم.
حال سؤال ما از این عضو شورای شهر این است که: چرا تاکنون این بازدید و گشت و گذار در بین مردم ستم دیده این استان که زخمی پروژه های پلاسکو وار همچون مجتمع فیروزه، قطار شهری و هزاران طرح نیمه کاره دیگر صورت نگرفته و شفاف رفتار نکرده‌اند، آیا نطفه دیگری از نوع عزل و انتصاب جدید در سیستم شهرداری را در سر دل می پرورانند یا آبستن انتخابات و تبلیغات و جمع آوری رای و… هستند؟!
دکمه کلیپ را میزنیم اینبار یکی دیگر از اعضای شورای شهر یعنی موسوی اجاق با عینکی دودی و حق به جناب از مشکلات و مطالبات مردم این شهر به خبرنگار همراه و قربانی در این سناریو میگوید و صدایش در شهر خاموشان و سکوت بی تدبیری طنین انداز می‌شود که: بودجه حفاری ها در جای دیگری هزینه شده در حالی که باید در همان محل و کوتاه ترین زمان انجام شود، پول حفاری سال ها و طی سنوات قبل کجا هزینه شده است؟
کلیپ حدود چهار دقیقه است، سخنان شورای شهر قطع می‌شود و دوربین صدای یکی از شهروندان معترض را پخش می‌کند که در این اوضاع اسفبار اقتصادی از بازار برگشته و خطاب به همین مسؤولان نمایشی از اوضاع نابه سامان محله می‌نالد و می‌گوید: خدا شاهده گویا اینجا منطقه جنگ زده است، کوچه های ما را ببینید؟
بازدیدهای یک روزه از مناطق حاشیه نشین و مغفول جعفرآباد را در ادامه می بینیم، همان جایی که افیون اعتیاد حتی پارک بعثت و مناطق رها شده را محاصره کرده و اکنون فیل شورای شهر کرمانشاه یاد این هندوستان فلک زده افتاده و الله اعلم، کو گوش شنوایی که این منطقه را از معضلات ریز و درشت آن نجات ببخشد و رنگ و بوی پاکسازی و طرح عمرانی ببینند!
حتی هفته پیش بود، که ما به سراغ حوالی این منطقه از شهر رفتیم و پای مشکلات مردم و سخنان آنان در مورد فروش مواد مخدر و بی سروسامانی اوضاع بهداشتی و عمرانی آن نشستیم تا شاید گوش شنوایی پیدا بشود!
این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه که دیگر نقش اول را گرفته مقابل دوربین خبرنگار قد علم کرده و با حالت عجیب و دور از انتظاری یادآور می‌شود: متاسفانه گوش شنوایی نبود در این سیستم شهرداری و این مشکلات چندبار عنوان شده است.
ادامه این سناریو بازدید از محله سجادیه است، همان که چندی پیش مردم منطقه مقابل استانداری کرمانشاه دست به اعتراضات و اعتصاب زدند و خواهان رفع مشکلات قانونی خود با اداره کل راه و شهرسازی شدند تا آنان را در این هوای سرد زمستان از خانه های سازمانی که در حقیقت و طبق گفته خودشان و مدارک موجود حق مالکیت و ماده
جیم سبز را دارند، اما امان از چاله چوله های شهر که کفش نو مسؤولان شورای شهر را خراش می‌دهد و آنان هم نسبت به عملکرد شهردار کرمانشاه البته با هدفی خاص و منحصر به فرد این سیستم، معترض می‌شوند.
صدای مردم کوتاه هست و تنها میشنویم که از چاله چوله های این منطقه خصوصا هنگام بارندگی ها در سختی هستند…
سکانس بعد این سناریو، خبرنگار بازدیدی با طرح این پرسش که: آقایان مسؤول و یا شهروندان از نظر شما مقصر اصلی این وضعیت و نابه سامانی کیست؟ توپ را در میدان می‌اندازد…
عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه این سوال را با سوال پاسخ می‌دهد که از نظر شما مقصر کیست، آقای شهردار که هفته‌ای سه الی چهار روز تهران و به دنبال باغ وحش گردی و تفریحات است، بیاید اینجا را بگردد، وقتی ۱۶ میلیارد تومان به پیمانکاران که می‌آورد، پرداخت می‌کند، بیاید اینجا کار انجام دهد.
این مسؤول عنوان کرد: ما بودجه ها را هم دیدیم که همه از طریق دولت پرداخت شده است، چرا اینجا انجام نمی گیرد، مردم چه گناهی کردند آقای استاندار، شما تشریف بیاوردید در این کوچه ها و ببینید شهردار پروازی شما چطوری دارد عمل می‌کند با این مردم، بعد بیابید از او دفاع کنید.
موسوی اجاق تصریح کرد: اعضای شورای شهر در صحن علنی صحبت کردند و گفتند محلاتی در کرمانشاه مایه شرمساری و سرافکندگی است، به ویژه معبر اصلی درودفرامان، فدک ۱ و ۲، آزادگان، بسیج، کهریزک و… که در طول روز ۲ الی سه هزار نفر از درودفرامان تردد می‌کنند و نیم ساعت بیشتر ترافیک دارد، چراکه معبر اصلی است.
پلان بعد، اما خانم خبرنگار داخل خوردی مسؤولان و دوشادوش شورای شهر بقیه مسیر را اینگونه گزارش می‌دهد و می پرسد، این خاکریزها چیست، آیا فاضلاب است، که یکی از سرنشین ها پاسخ می‌دهد: فاضلاب از بین شهرک ها می‌آید و رو باز است، همچنین مسیر آن از مناطق جعفرآباد و الی بیمارستان بیستون…که مجدد خبرنگار می‌پرسد: فقط سوالی برای بنده پیش آمده در این بازدید از چند شهرک که آیا چرا یک عدد مخزن زباله ندیدیم؟
موسوی اجاق در این بازدید یک روزه از وضعیت اسفبار در مناطق شهر کرمانشاه، ادامه داد: اینجا جزو محدوده شهری و به سمت مرقد فاضل تونی و به عنوان یک منطقه گردشگری و زیارتی است، به علاوه یک محدوده بسیار وسیع از روستاهای همجوار شهر کرمانشاه و حواشی معابر است، کودکانی را می‌بینید اینجا بازی می‌کنند و داخل آشغال و زباله دان ها هستند.
وی خطاب به سعید طلوعی شهردار کرمانشاه، گفت: آقای شهردار فرزندان خودتان کجا دارند بازی می‌کنند، این کودکان هم مردم شهر کرمانشاه هستند، لذا تمام کسانی که مسبب این نابسامانی شدند بایست بیایند و پاسخگو باشند.
انتهای این سناریو را خبرنگار بازدیدی اینگونه روایت می‌کند که: انگار کم توجهی به اصول اساسی در زیرساخت‌های معابر و خیابان های منطقه حاشیه شهر که مدت ها است مورد بی مهری متولیان شهرداری کرمانشاه قرار گرفته از گلایه‌های اصلی ساکنان این محله ها است، این تصاویر بازدید میدانی تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه از سطح منطقه سه شهرداری در مورخ هفتم دیماه سال ۹۸ است.
شهر روشن، قبلا نیز گزارشی در مورد نحوه عملکرد شهرداری، شورای اسلامی شهر و دیگر مسؤولان استانی ارائه و هشدارهای را به این نوع بازی با آینده کلانشهر کرمانشاه و لزوم رسیدگی به مطالبات مردمی داده بود که در ذیل می‌بینید.
رسالت رسانه ها روشنگری و آزادی بیان است/ طلوع بی فروغ در شهرداری کرمانشاه!
فیلم| سناریوی شورای شهر با شهردار پروازی کرمانشاه
این گزارش در حال به روز رسانی است….

| منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.