پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 20556
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸ |
مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه مطرح کرد

تخصیص بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی کرمانشاه

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه، گفت: بیش از ۱۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی از محل بند ب تبصره ۱۸ توسط بسیج سازندگی در سال گذشته پرداخت شده است.
تخصیص بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی کرمانشاه

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، سرهنگ امیر حمزه خزائی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج سازندگی، اظهار کرد: شعار این هفته «همه با هم، بسیج خدمت‌رسانی» است و از ۱۵ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) آغاز می‌شود و تا ۲۱ اردیبهشت ماه همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) ادامه دارد.

اجرای ۳۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی

مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، استان کرمانشاه در ادامه گفت: در این هفته ۳۳۰ ویژه برنامه در استان توسط نواحی و اقشار اجرا می‌شود، که شامل ( برپایی ایستگاه صلواتی، دیدار جهادگران و گروه‌های جهادی با مسئولان و محلی، اعزام حداقل ۲۰۰ گروه‌ جهادی به مناطق محروم، توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی، برپایی نمایشگاه عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی، افتتاح پروژه‌های آبرسانی و ساخت منازل افراد نیازمند، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای گروه‌های جهادی، اعزام گروه‌های جهادی پزشکی به مناطق محروم، احداث جاده‌های بین مزارع، برپایی میزهای خدمت جهادی، برگزاری همایش تجلیل از طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی، افتتاح پنل خورشیدی، احداث صندوق‌های قرض‌الحسنه جدید التأسیس جهاد سازندگی، صعود جهادگران به صورت منسجم به بازی دراز و حضور منسجم جهادگران در نماز عبادی سیاسی جمعه می باشد.

بسیج گسترده ترین شبکه مردمی کشور، همراه با مردم و برای مردم

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه بیان داشت: بسیج به عنوان گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور همراه با مردم و برای مردم است، بسیج در تمام بحران‌ها و حوادث از جمله سیل و زلزله همراه مردم بوده و گروه‌های جهادی به عنوان حلقه‌های میانی بیشترین وظیفه خدمت رسانی را بر عهده داشته و دارند.

سرهنگ خزایی دو قرارگاه مهم از قرارگاه‌های یازده‌گانه بسیج را بر عهده بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، استان معرفی کرد و افزود: با توجه به شعار سال وظایف همگانی با اولویت بسیج و گروه‌های جهادی افزایش می‌یابد و در استان کرمانشاه ۲۲۰۰ گروه جهادی سازماندهی و در سامانه اطلس جهادی ثبت شده که تعدادی مجوز را دریافت کرده‌اند و فرایند صدور مجوز برای تعدادی دیگر در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰۰  گروه جهادی در قالب رزمایش فاطمی در عرصه‌های سازندگی و غیرعمرانی خدمت‌رسانی داشتند، سال جاری ۱۶۰ گروه جهادی در قالب ۲۳۰۰ نفر اردو در امورات مرمت منازل نیازمندان، مسائل عمرانی و غیرعمرانی و جهادی تخصصی فعالیت داشته اند.

به گفته مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه: در عرصه عمرانی تا ابتدای امسال ۱۳۴۱ پروژه عمرانی در زمینه مرمت، ساخت منازل نیازمند، مساجد، خانه عالم و غسالخانه با اولویت مناطق روستایی و محروم انجام شده است.

خزایی در ادامه گفت: آسفالت بیش از ۳۰ کیلومتر راه روستایی و بین مزارع، آسفالت یادمان‌های شهدا و مناطق حاشیه نشین با همکاری شهرداری‌ها انجام شده و مشارکت در احداث ۲۰۰ باب منزل با مشارکت کمیته و بنیاد مسکن از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی است که ۹۵ درصد به اتمام رسیده و مابقی نیز تا دو ماه آینده انجام می‌شود.

مسوول بسیج سازندگی استان، ادامه داد: بسیج سازندگی استان کرمانشاه به عنوان یکی از دو معین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) توانسته در هفت مجتمع آبرسانی ۵۱ مخزن، ۱۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال آب به مناطق روستایی با پیشرفت بیش از ۹۵ درصد انجام شده فعالیت داشته باشد پنج درصد باقی مانده نیز تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد و مابقی نیز تا اوایل تیر ماه انجام می‌شود.

خزایی در خصوص اقدامات انجام شده در عرصه‌های غیرعمرانی و مردم یاری به خبرنگاران، گفت: توزیع بیش از ۲۵۰۰ جهیزیه به نوعروسان، توزیع بیش از ۵۶ هزار بسته آموزشی و کمک آموزشی و لوازم التحریر، توزیع بیش از ۱۰۰ هزار قلم پوشاک و کفش، توزیع ۱۸۰۰ قلم اقلام دارویی و بهداشتی و ۹۸۰۰ متر فرش سجاده‌ای برای مساجد مناطق محروم از دیگر اقدامات انجام شده در دو سال گذشته است.

برای جذب اعتبار منتظر همراهی بانک های عامل هستیم

وی افزود: سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات تسهیلات بند ب جز سه تبصره ۱۸ حدود ۲۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بانک عامل معرفی و برای اشتغالزایی ۱۰۶۵ نفر بیش از ۱۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جذب شده و برای جذب مابقی نیز منتظر همراهی بانک‌ های عامل هستیم.

خزایی در زمینه جهاد روشنایی در استان، گفت: ۲۰ نیروگاه خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای مناطق محروم و کمک به تأمین انرژی احداث شده است و کاشت ۳۰۰ هزار اصله درخت با همکاری و مشارکت جهادگران بسیج در استان، ایجاد ۱۵۰۴ صندوق قرض الحسنه اشتغالزا با عضویت بالغ بر ۴۸ هزار نفر و ایجاد ۸۹ تعاونی از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی است.

این مسوول به اقدامات انجام شده در عرصه‌های امنیت غذایی اشاره کرد و افزود: احداث و لایروبی انهار کشاورزی، برگزاری همایش و تحلیل از گله‌بانان و شبانان، احداث و توزیع ۱۰۰ سرویس بهداشتی کانکسی تاشو و قابل حمل بین عشایر، واکسیناسیون دام‌ها با هدف پیشگیری از بیماری‌های دامی در ۱۰۹ نقطه عشایری و روستایی و سم پاشی ۳۰۰ هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام از فعالیت‌های جهادی بسیج سازندگی است.

دهکده اقتصاد مقاومتی جزو نخستین دهکده‌های بسیج در کشور است

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه بیان داشت: دهکده اقتصاد مقاومتی جز نخستین دهکده‌های بسیج در کشور است این دهکده در زمینی بیش از ۲۳ هکتار در جاده بیستون ۱۰ کیلومتری به طرف سنقر و کلیایی قرار دارد و ۲۲ واحد تولیدی با اشتغالزایی مستقیم ۱۵۰ نفر در آن فعالیت دارند و تجهیز آن توسط یا با کمک بسیج انجام شده است و حق شارژ بسیار جزئی از غرفه داران در این دهکده دریافت می‌شود و در این دهکده واحدهایی از جمله تولید ظروف یکبار مصرف، تولید قارچ، تیرچه بلوک، پرورش پرندگان زینتی، جوجه کشی و بسته بندی حبوبات فعالیت دارند و تولید آن‌ها به خارج از کشور نیز صادر می‌شود و در صدد آن هستیم که یک دهکده اقتصاد دیگر در نقاط شرقی استان احداث شود و مکاتباتی برای تخصیص زمین انجام شده است./ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.