پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 19107
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ |
مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه:

کرمانشاه رتبه دوم اهدای زمین به جوانان/ پروژه‌های نهضت ملی مسکن نوید تملک کرمانشاهیان را می‌دهد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه حائز رتبه دوم اهدای زمین به جمعیت جوان است
کرمانشاه حائز رتبه دوم اهدای زمین به جمعیت جوان است

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه، پیش از ظهر امروز نخستین اردوی یک روزه راویان پیشرفت کرمانشاه، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، ضمن بازدید از پروژه‌های مسکن ملی کرمانشاه، که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان، رئیس بسیج رسانه استان، مدیر کل روابط عمومی استانداری و جمعی از متولیان مربوطه برگزار شد.

براساس این گزارش، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کرمانشاه امیدهای فراوان برای خانه‌دار شدن هم استانی‌های فاقد مسکن را می‌دهد، پروژه‌های مربوط به طرح نهضت ملی مسکن با پیشرفت مطلوبی در شهر کرمانشاه در حال اجرا می‌باشد و امید خانه‌دار شدن نیازمندان به مسکن در آینده‌ای نزدیک را نوید می‌دهد.

تور مطبوعاتی «راویان پیشرفت» متشکل از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های استان در اولین روز از آغاز «چهل و ششمین سالگرد پیروزمندانه انقلاب اسلامی کشورمان از چندین پروژه مسکن ملی در شهرهای بیستون و کرمانشاه بازدید کردند.

پروژه بلوردی درقالب ۳۰۰ قطعه در ۱۰۳ هکتار اجرا می‌شود

خبرنگاران در ابتدا از پروژه «بلوردی»، از توابع شهرستان بیستون در شرق شهر کرمانشاه ( پشت روستای بلوردی) بازدید داشتند، که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان، این پروژه تخصیص داده شده برای اجرای قانون جوانی جمعیت که در زمینی به مساحت ۱۰۳هکتار و در قالب هزار و ۳۰۰ قطعه و در مجموع دو هزار و ۶۰۰ واحد در دو طبقه با امتیاز داشتن حیاط برای افرادی که مشمول قانون جوانی جمعیت باشند، ساخته می شود.

شهرکی با تمام امکانات رفاهی، تفریحی و خدماتی

رامین الماسی در ادامه این تور مطبوعاتی یک روزه، اظهار داشت: مهمترین نقطه برای شهر کرمانشاه که ارزش افزوده و موقعیت جغرافیایی مناسب داشته باشد، ماهیدشت و بیستون است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: از دیگر مزایای این پروژه «بلوردی» می‌توان از شهرکی با تمام امکانات رفاهی، تفریحی و خدماتی نام برد که ساکنان آن می‌توانند همه نیازهای خود را در این مجموعه تأمین کنند.

تمام واحدها براساس استاندارد ساخته می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در خصوص واگذاری واحدها به متقاضیان واجدالشرایط، گفت: این واحدها پس از آماده سازی به افراد واجد شرایط تحویل داده می‌شود و در ادامه ساخت توسط خود آنان با تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی انجام می‌شود، همچنین تمام واحدها براساس استانداردهای مقررات ساختمان ساخته خواهد شد و مقررات ایمنی و زلزله در آن‌ها رعایت می‌شود، لذا مستحکم و مقاوم در برابر وقایع طبیعی مانند زلزله، سیل و…می‌باشند.

این مسئول تأکید کرد: در طرح نهضت ملی مسکن دولت به دنبال این است، که هزینه‌های تمام شده و آورده متقاضیان طرح کاهش پیدا کند و این کاهش را در دستور کار با کاهش طبقات، حذف آسانسور برای بلوک های سه واحدی و حذف پارکنیگ به کاهش هزینه‌های تمام شده در دستور کار قرار داده‌ایم، تا بتوان به متقاضیان فشار اقتصادی وارد نشود.

الماسی با اشاره به اینکه مَردم تا این مرحله همکاری خوبی داشته‌اند، از متقاضیان خواست، همکاری برای ساخت سریع واحدها را تا پایان کار داشته باشند.

پروژه «سراج» با مجموع سه هزار و ۸۱۵ واحد در دست ساخت است

به گزارش شهر روشن، مقصد دوم «خبرنگاران راویان پیشرفت»، پروژه سراج بود واقع در جنب مرکز درمانی امام رضا(ع) شهر کرمانشاه، این پروژه در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در قالب چهار فاز و در ۶ و هفت طبقه قرار است ساخته شود، که فاز اول این پروژه شامل ۳۶۰ واحد، فاز دوم هزار و ۱۲۰ واحد، فاز سوم هزار و ۷۳۵ واحد و فاز چهارم در ۶۰۰ واحد ساخته می‌شود، که در مجموع سه هزار و ۸۱۵ واحد در دست ساخت است.

مسکن سراج با ۱۶ بلوک در ۱۱۲۰ واحد در حال ساخت است

به گفته احسان حیات بینی «معاون مسکن شهری بنیاد مسکن»، فاز ۱ و ۲ این پروژه به بنیاد مسکن جهت ساخت واگذار شده و به ازای هر واحد تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود و الباقی را متقاضی پرداخت می‌کند.

حیات بینی زمین اختصاص یافته برای این پروژه را ۱۴۵ هکتار عنوان کرد و افزود: پروژه «سراج»، کامل ساخته می‌شود و طراحی آن به صورت محله محور است، فاز یک در ۶ طبقه و پیلوت، فاز دوم و سوم در هفت طبقه و پیلوت در حال ساخت است و به متقاضیان عادی مسکن ملی تعلق دارد.

۴۰۰ واحد در پروژه بنیاد مستضعفین ساخته می‌شود

پروژه بعدی، پروژه ۴۷ هکتاری بنیاد مستضعفان بود در انتهای شهرک «امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه، که در قالب ۲۷۰ بلوک و هر بلوک شامل ۲۰ واحد قرار است ساخته و تحویل متقاضیان شود. این پروژه در پنج طبقه مسکونی و در مجموع پنج هزار و ۴۰۰ واحد ساخته خواهد شد.

پروژه امید در سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد

بازدید پروژه دیگر که امروز انجام شد، «پروژه امید» در پادگان توحید ابتدای شهرک دانش و روبه‌روی هوانیروز بود، که مختص نیروهای مسلح و کارکنان سپاه می‌باشد، که در زمینی به مساحت ۹ هکتار و در هشت بلوک در دست ساخت در هفت طبقه مسکونی و ۲ طبقه پارکنیگ و در مجموع ۴۴۸ واحد در دست ساخت بود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان: این پروژه توسط بنیاد تعاون سپاه انجام می شود و به هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات نیز پرداخت خواهد شد.

امید خانه‌دار شدن ۷۱۲ خانوار در شهرک امام خمینی (ره) کرمانشاه

دیگر پروژه فعال نهضت ملی مسکن در شهر کرمانشاه، که امروز مورد بازدید خبرنگاران «راویان پیشرفت» قرار گرفت، پروژه ۷۱۲ واحدی در انتهای شهرک امام خمینی(ره) بود، در زمینی به مساحت ۹ هکتار و در قالب ۸۹ بلوک و هر بلوک هشت واحد و چهار طبقه و پیلوت، که امید خانه‌دار شدن ۷۱۲ خانوار را می‌داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در این خصوص به خبرنگاران، گفت: قطعات این زمین برای ساخت به انجمن شرکت‌های ساختمانی واگذار شده و تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

پروژه «اربابی» در انتهای شهرک دولت آباد شهر کرمانشاه، نیز امروز مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت، مدیرکل راه و شهرسازی استان در این خصوص، گفت: این پروژه توسط انجمن انبوه سازان در حال ساخت است، در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار شامل ۹۸ بلوک، که هر بلوک دارای ۶ واحد می‌باشد، که قرار است در سه طبقه مسکونی حیاط دار ساخته شود و در مجموع ۵۵۸ واحد در این پروژه ساخته می‌شود و تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نیز به ازای هر واحد نیز پرداخت خواهد شد.

پروژه شهید آوینی «مسکن ملی خبرنگاران»

گفتنی است: خبرنگاران بازدید کننده امروز، از پروژه خودشان (مسکن ملی خبرنگاران)، بازدید کردند. پروژه ای، که به نام شهید آوینی نامگذاری شده و قرار است در آن واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن برای خبرنگاران متقاضی مسکن ساخته شود، که به گفته رامین الماسی «مدیرکل راه و شهرسازی استان»، برای این پروژه ۶ هکتار زمین در نظر گرفته شده، که در قالب ۶۴ بلوک شامل هر بلوک ۶ واحد و به صورت سه طبقه دارای حیاط در آینده نزدیک ساخته شود.

الماسی افزود: پروژه خبرنگاران در مجموع ۳۸۴ واحد قرار است ساخته شود، قطعات به انجمن شرکت‌های ساختمانی جهت ساخت واگذار شده و تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نیز به ازای هر واحد پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در جمع تور مطبوعاتی، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ساخت چهار میلیون واحد مسکونی توسط دولت به استانها ابلاغ شده، که سهم استان کرمانشاه از این تعداد ۱۱۹ هزار و ۴۹۹ واحد است.

الماسی، تعداد متقاضیان ثبت نام شده استان را تا امروز ۲۱۰ هزار و ۴۲۲ نفر دانست و افزود: از این تعداد ۶۷ هزار و ۷۵۵ نفر برای دریافت مسکن تأیید شده‌اند.

این مسئول، مدت زمان ساخت پروژه‌های در دست ساخت را حدود سه سال عنوان کرد و گفت: امکان دارد برخی پروژه های زودتر هم به اتمام برسد و به متقاضیان واگذار شود.

انتهای پیام/ رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.