پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 17107
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, ایران, بین الملل, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸ |
سال جاری انجام می‌شود

تجهیز بیشتر مرز بین‌المللی خسروی برای اربعین حسینی

استاندار کرمانشاه از طراحی مسیر جدید برای تردد زائران اربعین با هدف کنترل ازدحام جمعیت در ورود به عراق و کربلای معلی خبر داد.
تجهیز بیشتر مرز بین‌المللی خسروی برای اربعین حسینی

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی، پس از بررسی اقدامات صورت گرفته در مرز خسروی، وارد پایانه منذریه در مرز عراق شد و زیرساخت ها، مسیر ورود، گیت ها و سایر امکانات آن را بررسی قرار داد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر توسعه و افزایش گیت های پذیرش مسافران با طراحی یک مسیر جدید برای ورود زائران ایرانی به عراق با هدف تسهیل تردد و کنترل ازدحام سال جاری، بیان کرد: به ادارات مربوطه ابلاغ شده که به سرعت عملیات اجرایی آن را آغاز کنند.

این مسؤول از سایر زیرساخت های در حال راه‌اندازی توسط دستگاه های مختلف استان در مرز خسروی بازدید کرد و اقدامات انجام شده را بررسی و دستورات لازم برای تسریع در پیشبرد طرح ها را صادر کرده است.

صحرایی از بزرگراه در حال ایجاد در مسیر تردد زائران اربعین حسینی در کمربندی شهر قصرشیرین بازدید کرد و بر تکمیل قطعه ۴.۵ کیلومتری آن تا پیش از ایام اربعین تاکید داشت.

این بزرگراه با مجموع تقاطع نصرآباد و دیگر سازه های مسیر ۵/۵ کیلومتر است که در حال حاضر بیش ۸۵ درصد از مرحله RCC (بتون غلتکی) آن به انجام رسید و برای ۴/۵ کیلومتر مذکور که بخشی از قطعه ۱۰ بزرگراه در مسیر کمربندی قصر شیرین به سمت خسروی است، تاکنون ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده (به قیمت روز) و تا افتتاح آن عملیات حدود ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

گفتنی است، جمعی از مسئولان عراقی از جمله مدیر پایانه منذریه نیز حضور داشتند و از نزدیک با روند آماده سازی مسیر برای تردد زوار اباعبدالله الحسین علیه‌السلام آشنایی پیدا کردند.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.