پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 16807
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شعر و ادبیات, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ |
استاندار کرمانشاه:

اهالی هنر نقش خود را در میدان نبرد روایت‌ها ایفا کنند

استاندار کرمانشاه در پیامی با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: اکنون که انقلاب اسلامی در گام دوم تعالی خویش است اهالی هنر باید با فهم دقیق حقایق و روایت متعهدانه، نقش خود را در میدان نبرد روایت‌ها ایفا کنند.
هالی هنر نقش خود را در میدان نبرد روایت‌ها ایفا کنند

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، متن پیام دکتر محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسمه تعالی

انقلاب اسلامی پدیده‌ای منطبق بر فطرت انسانی و حیات بخش با نگاهی تمدن ساز است که مفهوم آن قرین اسلام ناب است.

در واقع، نقطه مقابل انقلاب اسلامی و آنچه که با مفهوم اسلام ناب سنخیتی ندارد، در نمود خود، همان اسلام امریکایی و انحرافی است.

با وضوح کامل می‌توان انسانیت و شرافت و آزادگی را روح انقلابی عنوان کرد و هر فرد و هر فرایندی که نتواند در تناسب با این مفهوم خود را بیابد، قطعا نسبتی با انقلاب ندارد؛ هرچند هزاران بیرق انقلابی بر بام خود برافراشته باشد.

هنرمند متعهد کسی است، که در مواجه با جامعه پیرامون خویش، رسالت خلق آثار مبتنی بر مفهوم اسلام ناب را رسالت خود می‌داند، به گونه‌ای که فرصت‌ها را از نقاب تزویر و دروغ برای پوشاندن چهره حق سلب می‌کنند.

اکنون که انقلاب اسلامی در گام دوم صیرورت و تعالی خویش است رسالت اهالی هنر دوچندان گشته است به نحوی که با فهم دقیق حقایق و روایت هنرمندانه و متعهدانه، نقش خود را در میدان نبرد روایت‌ها ایفا کنند. تبیینی درست از جنس جهاد از روایت دقیق مسیر رو به رشد و تعالی جامعه اسلامی ایرانی در تقابل انبوه هجمه‌های اقتصادی، رسانه‌ای و اجتماعی دشمن، رسالت هنر انقلابی و هنرمند انقلابی امروز است.

در این میان هنرمند متعهد کرمانشاهی علاوه بر رسالت‌های ارزشمند انسانی و اجتماعی مترتب بر گستره جهانی و ملی، نسبت به زیست بوم خویش نیز دارای مسئولیت خطیری است که هنر و فرهنگ را به عنوان پایه و زیر بنای پیشرفت کرمانشاه در آینده‌ای روشن می‌بیند.

اینجانب ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای هنرمند به ویژه سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی به تمامی هنرمندان و مَردم شریف کرمانشاه، آرزوی توفیق هنرمندان متعهد کرمانشاهی را در تمشیت راه آبادانی و سرافرازی ایران اسلامی و کرمانشاه سربلند دارم و امیدوارم با تأسی از رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری، روز به روز شاهد رونق هنر اسلامی در عرصه جهاد تبیین باشیم.

انتهای پیام/ت

نویسنده : https://s8.uupload.ir/files/img_20230420_132738_072_730.jpg | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.