پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 16335
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, سایر اخبار, شعر و ادبیات, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵ |
به مناسبت گرامیداشت دهه فجر:

عصر شعر ” انقلاب” در کرمانشاه برگزار شد

عصر شعر " انقلاب" به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در کرمانشاه برگزار شد.
عصر شعر ” انقلاب” در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، عصر شعر انقلاب به همت سازمان بسیج هنرمندان استان و اداره کل کتابخانه‌های استان کرمانشاه به مناسبت گرامیداشت دهه فجر عصر امروز در سالن جلسات این اداره کل با حضور جمعی از مسؤولان و هنرمندان برگزار شد.

براساس این گزارش، در این عصر شعر که در سالن زنده یاد احمد عزیزی و با حضور جمعی ازشاعران، فرهیختگان، هنرمندان، مسئولان ادارات برگزار شد، حسنی خوانسار مدیر کل نهاد کتابخانه‌های استان ضمن تبریک دهه مبارک فجر طی سخنانی از انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده بی‌نظیر یاد کرده که حضرت امام (ره) آن را بنا کردند و دهه فجر را طلیعه نور و روشنی دانسته و ‌از هنرمندان و شاعران به عنوان سربازان خط مقدم و جهادگران عرصه جهاد تبیین یاد کرد.

وی تصریح کرد: شاعران باید با زبان هنر به دفاع و نگهداری از این انقلاب عزیز بپردازند و بهترین زبان همان زبان ارزشمند هنر است.

در ادامه سرهنگ افشین آزادی نیز افزود: هر انقلابی به دنبال خود تحولاتی در فکر، اندیشه، سیاست و به ویژه فرهنگ ایجاد می‌کند و لذا در انقلاب اسلامی ایران نیز این رخ عظیم صورت پذیرفت و انقلاب فرهنگی به وقوع پیوست و تحول در ساختارها و قالب شعر و مفاهیم و مضامین و خلق لغات و واژگان جدید ایجاد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه بیان کرد: ‌انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال کارنامه درخشانی در حوزه شعر دارد و به هزاران کتاب شعر در این دوران با موضوع انقلاب و آیینی تولید شده است.

وی یادآور شد: کارنامه شعر انقلاب به قدری قوی و غنی است، که در کنار سایر سبکهای گذشته های ادبی می‌توان ادبیات و شعر انقلاب را در قالب سبکی جداگانه نام گذاری کرد.

آزادی در بخش دیگری از سخنان به برخی  ویژگی‌های شعر انقلاب از جمله دعوت به بیداری و غفلت نکردن از ارزش‌ها، مبارزه با طبقه روشنفکر غرب زده، بازگشت به عشق آسمانی و عارفانه، انتظار موعود، استفاده گسترده از آیات و روایات در شعر، پیوند حماسه و عرفان اشاره کرد.

این مسؤول، هنرمندان و شاعران را در نوک پیکان مبارزه فرهنگی و مدافعان اصلی انقلاب دانست، که با سلاح شعر به تبیین انقلاب اسلامی و جهاد تبیین می‌پردازند.

گفتنی است، در ادامه تعداد ۱۵ نفر از شعرای انقلاب و آیینی به شعر خوانی پرداختند، همچنین در این مراسم از دو نفر از فعالان عرصه هنر انقلاب اسلامی تجلیل به عمل آمد و در حاشیه مراسم نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی نیز برگزار شد.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.