پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 14701
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ |
نماینده وزیر کشور مطرح کرد

رسوخ فساد در شورا و شهرداری‌ها/ هویت ایرانی اسلامی حفظ شود

نماینده وزیر کشور از رسوخ فساد در شورا و شهرداری‌ها خبر داد و گفت: هویت ایرانی اسلامی باید حفظ شود.
رسوخ فساد در شورا و شهرداری‌ها/ هویت ایرانی اسلامی حفظ شود

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید کرمانشاه پس از گذر از حواشی بسیار شورای شهر با حضور جمعی از مسؤولان برگزار شد.

رسول ایوانی در این مراسم، اظهار داشت: از روایت زندگی حاج قاسم سلیمانی باید سالها بگذرد تا بتوان او را شناخت و ما قطره ای از اقیانوس معرفت ایشان را بشناسیم.

این یادگاران هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: چرا عده‌ای می‌گویند شهردار فقط تا ۶ ماه دیگر دوام خواهد آورد، چرا این مباحث را مطرح می‌کنند.

رسول آزادی در این مراسم، گفت: شهردار پس از ارائه رزومه کاری بدون حتی یک مخالف توانست سکان داری شهر را به عهده بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه عنوان کرد: شورای شهر پس از استعفای شهردار قبلی دست به کار انتخاب شهردار شد.

وی ادامه داد: نگاه اعضای شهر معطوف به نادر نوروزی شد، البته شهرداران بسیار در ادوار پیشین خدمت گزاری به این شهر را انجام دادند که از جمله آقایان رضایی طلوعی، لعل بخش و… که توانستند حقوق و معوقات پرسنل شهرداری را به موقع پرداخت کنند، هرچند در اجرای برنامه ها و پروژه‌های عمرانی اختلاف نظر هایی هم داشتند.

این مسؤول تصریح کرد: به نمایندگی از اعضای شورا شهر کرمانشاه خطاب به شهردار جدید می‌گویم چنانکه در مسیر توسعه شهر حرکت کند پشتیبان او هستیم و انتظار ویژه از شهردار این است ضمن رسیدگی به معوقات شهرداری اهتمام داشته باشد.

نادر نوروزی شهردار جدید کرمانشاه در این مراسم، گفت: زیبا سخن گفتن بنده به کار همشهریان نمی آید و عمل زیبا باید داشته باشیم.

صمیمی نیز در این جلسه اظهار داشت: متوجه شدم مَردم کرمانشاه نسبت به انتصاب شهرداری متعصب هستند.

نماینده وزارت کشور گفت: کرمانشاه دارای سابقه دیرینه فرهنگی و تاریخی است، این مسولیت را عرض تبریک دارم.

وی گفت: در دفتر شورای شهر و روستا فعالیت دارم و ما در کنار ساختار معاونت عمرانی شامل دفاتر شهر و روستا و حمل و نقل، یک سازمان شهرداری داریم، پس از تشکیل شوراها با فرمان امام در سال ۵۸، عنوان اداره کل شهرداری به شوراها و شهرداری های وزارت کشور تغییر یافت.

این مسؤول با اشاره به چند نمونه شرح وظایف این نهاد و فصل هفتم آن در مورد شورها که اصول متعدد را بیان داشته، افزود: طی پنج دوره اصلاحات مصوبات آن انجام شده و در ماده ۱۰۶ آن مسئولیت شوراها را تبیین کرده است.

صمیمی گفت: وظیفه دیگر این دفتر در واقع انجام فرآیند انتخاب شهرداران استانها است و پیگیری صدور حکم شهرداران را دارد، براساس ماده سه انتخابت شوراها به دو دسته بالا و زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تقسیم بندی می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و چهارده و ۱۰ شهر دارای شهردار داریم. وظیفه دیگر دفتر شورای شهر کشور این است که عصاره انتخابات شوراها تحت عنوان مصوبه برای تطبیق آن با قانون انتخابات آنان را پیش‌بینی کرده است. متولی نظارت بر عملکرد این نظارت در واقع دفاتر تخصصی وزارت در استانها است و نیز وظیفه دیگر دفاتر هیات و دبیرخانه حل اختلافها است

این مسؤول افزود: شایستگی فردی که منتهی به انتخاب شهردار شد به ویژه شایستگی سازمانی نیز حائز اهمیت است و یعنی استفاده از منابع و مهارت افراد برای رسیدن به اهداف سازمانی است.

وی تصریح کرد: موضوع فساد در شهرداریها رسوخ یافته و برای رفع آن باید تلاش کرد و همکاری در راستای جهش تولید مسکن، حفظ هویت شهری و ایرانی اسلامی هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

گفتنی است، مراسم تودیع و معارفه شهردار کرمانشاه صبح امروز در سالن جلسات تالار انتظار شهر کرمانشاه با حضور مسؤولان کشوری، اصحاب رسانه و جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.