پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 13729
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی, گزارش, ویژه تاریخ انتشار : ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲ |
امروز انجام شد

بازدید و دیدار هنرمندان بسیجی با کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه

دیدار و بازدید هنرمندان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با کانون اصلاح و تربیت این شهرستان برگزار شد.
بازدید و دیدار هنرمندان بسیجی با کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه

له گزارش شهرروشن از کرمانشاه، جلسه هم اندیشی مسؤولان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با کانون اصلاح و تربیت استان برگزار و تفاهم نامه همکاری و تعامل این دو نهاد اجرایی در راستای فعالیت‌های فرهنگی و هنری اساتید هنرمند با هدف آموزش مددجویان به امضا رسید.

همایون زین الدین در این جلسه اظهار داشت: این دومین جلسه هم اندیشی است و براساس رویکرد جدید سازمان و نیز تعامل و همکاری با دیگر سازمان های مرتبط، بسیج هنرمندان استان کرمانشاه برای حضور موثر، نقش آفرینی در عرصه هنر و نیز فعالیت اثرگذار هنرمندان بسیجی و انقلابی در قالب گروه‌های جهادی در کانون های اصلاح و تربیت پیش قدم شده است و این فرآیند مستمر خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه چهارشنبه ۱۷ شهریار با حضور جمعی از هنرمندان این دیدار با مسؤولان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت صورت گرفت و بسیار استقبال شد، بیان کرد: روسای کانون های هنری سازمان با مددجویان از نزدیک به گفتگو نشستند و آمادگی خود را برای آموزش های کارآفرینی و حضور موثر و متعهد اعلام کردند و بنا شد این کارگاه ها در عرصه هنرهای صنایع دستی، فیلم، تئاتر، نمایش، هنرهای تجسمی، کاریکاتور، خوشنویسی، شعر و ادبیات داستانی و… برگزار شود.

ادریس عبدی نیز در این جلسه اظهار داشت: آیا صرف مجازات‌ها برای نوجوانان کانون اصلاح و تربیت مشکلات را حل می‌کند یا باید با راه هنر و امورش موثر آنان را هدایت کرده و پرورش دهیم.

رئیس کانون اصلاح و تربیت استان کرمانشاه عنوان کرد: ناامنی های که برخی در جامعه به اسم کرمانشاه ثبت شده و انجام می‌دهند در واقع اینگونه نیست چه بسا از سوی افراد غیربومی از مناطق دیگر در این استان رخ داده و در انتشار این قبیل عناوین باید دقیق بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر نیاز مددجویان کانون اصلاح و تربیت از نظر دیده شدن در جامعه از طرف خانواده یا متولیان فرهنگی و اجتماعی تامین می‌شد، دیگر به سمت جرم کشیده نمی‌شدند.

این مسؤول تصریح کرد: امروزه ما باید کار جهاد فرهنگی را از کانون اصلاح و تربیت آغاز کنیم و این تعامل مستمر و با دید مددکاری باشد تا هنرمندان بتوانند در این زمینه به ما کمک کنند و تا انتهای کار در کنار مددجویان قرار بگیرند.

عبدی یادآور شد: در حال حاضر مشکل اساسی ما بیکاری این مددجویان است، که اگر این موضوع حل شود می‌توان نصف جرایم را کاهش داد، چراکه هرچند استان کرمانشاه در این زمینه خوب کار می‌کند از باب درآمدزایی باید روی این مبحث سرمایه گذاری شود و مقام ارشد استان و مسؤولان بتوانند دست یاری ما را بفشارند.

رئیس کانون اصلاح و تربیت استان کرمانشاه اظهار داشت: برای حل این آسیبهای اجتماعی هنرمندان می‌توانند به عنوان الگو در کرمانشاه و در کشور پیش قدم باشند، لذا مدیریت زمان نیز حائز اهمیت است چراکه برخی از مددجویان از یک روز تا سقف یک الی دو سال در کانون هستند.

مجید عینی در این جلسه اظهار داشت: کانون اصلاح و تربیت استان کرمانشاه برای رویش جدید است و آموزش و اصلاح باید به گونه‌ای باشد که جرائم اجتماعی را کاهش دهد تا وقتی آنان به جامعه برگشتند بتوانند افراد مفید و موثری باشند.

دادیار ناظر بر زندانهای استان کرمانشاه گفت: سازمان بسیج هنرمندان می‌تواند کمک بسیاری به کانون اصلاح و تربیت داشته باشند و با کمک نیروهای هنرمند صنایع دستی و… کارهای ارزشمندی انجام شود، چراکه کانون اصلاح و تربیت محلی است برای اصلاح نوجوانان که به جامعه برگردند.

سعید نوروزی نیز در این جلسه هم اندیشی اظهار داشت: ما در واقع در انجمن تئاتر سازمان می‌دانیم که روش آموزشی همواره اقدامات پیش گیرانه ای داشته‌ و از وقوع آسیب های اجتماعی جلوگیری به عمل می‌آورد.

مسئول انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه یادآور شد: در پایتخت همین طرح با کانون اصلاح تربیت انجام شد و از بین آنها استعدادهایی خوبی در زمینه هنر تئاتر کشف و شناسایی شده است.

وی ادامه داد: می‌توانیم آنان را مورد آموزش تئاتر و بازیگری قرار دهیم و سپس از بین آنها هنرمندان خوبی را پرورش دهیم تا به فضای هنر و بازیگری علاقمند بشوند.

این مسؤول تاکید کرد: ما به عنوان متولی فرهنگی می‌توانیم براساس نتایج نمونه های علمی که داشته‌ایم هم در این عرصه موثر باشیم.

نصرت الله سپهر جانشین رئیس انجمن هنرهای نمایشی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار داشت: شناخت عمیق از هنر نتایج خوبی روی افراد مستعد در کانون اصلاح و تربیت دارد و اگر حتی افراد معدود هم جذب و اصلاح شوند باید این مهم را به فال نیک بگیریم و در حوزه هنرهای نمایشی و صنایع دستی خوب عمل کنیم.

منیژه یوسفی رئیس انجمن صنایع دستی استان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: بیش از ۱۵۰ نفر را می‌توانیم در این کانون آموزش دهم و به بازار کار معرفی کنم و معتقدم زنان هم نیمی از جامعه هستند و تربیت کننده نیم دیگر جامعه محسوب می‌شوند و اگر پی توانایی درونی خود ببرند می‌توانند در جامعه مفید باشند و من این امید را دارم که بتوانیم در این جوانان تاثیر خوب و مثبتی بگذاریم.

کامران رضایی رئیس انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار داشت: ما هم در انجمن فیلم و نمایش از آموزش به این نوجوان استقبال خواهیم کرد و در عرصه کارگردانی، عکاسی، تدوین، فیلمبرداری و… می‌توانیم آموزش دهیم و پای کار باشیم.

بشیر نظری رئیس انجمن نقاشی و هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: بسیاری از جرایم که در این سن انجام می‌شود برای ابراز وجود است، که باید به شکل مثبت هدایت می‌شد و روزی که از این کانون اصلاح و تربیت رفتند بتوانند حتی در سطح شهر نمایشگاه هنری بگذارند، لذا در راستای کارگاه نقاشی و هنرهای تجسمی برای مددجویان، ما هم در کنار سایر عوامل خواهیم بود.

محمدروابط گودینی رئیس انجمن کاریکاتور استان کرمانشاه در این جلسه ضمن استقبال از این طرح آمادگی این انجمن برای آموزش و تربیت هرچه بهتر استعدادهای این رشته هنری در بین مددجویان را اعلام کرد و از موفقیت استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خبر داد.

سیدرحیم زارعی مسؤول انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: در حوزه ادبیات داستانی و دفاع آثار ارزشمندی داریم، همچنین در کانونها های سطح کشور هم کارهای نوشتاری و ادبی خوبی تولید شده و ما می‌توانیم در مورد سرگذشت بیوگرافی نوجوان در این کانون اصلاح و تربیت با حفظ امانت می‌توان زندگی نامه آنان را فراهم کنیم، اصول ادبیات داستانی، فیلم نامه نویسی و… را آموزش دهیم تا در حوزه نمایش بتوانند نویسنده خوبی بشنوند و بایست روی آنان کار کرد.

گفتنی است، با طرح پیشنهاد ایجاد و راه‌اندازی گلخانه بزرگ تولید گلهای آپارتمانی در فضای گسترده کانون اصلاح و تربیت استان کرمانشاه مطرح و مقرر شد مقدمات آن نیز با مسؤولان مربوطه طی جلساتی انجام شود و در بحث کارآفرینی تولید گل رز، گیاهان تزیینی و… مددجویان آموزش ببینند و بازار کار باتوجه به طرفیت و پتانسیل استان در زمینه باغبانی و کارآفرینی مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد و با فراهم کردن فضای امن و مناسب تولیدات و صادرات نیز در این نوع اشتغالزایی انجام بشود إن‌شاءالله

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.