پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 13248
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱ |
امام جمعه کرمانشاه:

مسؤولان باید پیش‌بینی کمبود آب و برق در تابستان را می‌کردند

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بروز مشکلاتی در تامین برق و آب مورد نیاز مردم گفت: مسؤولان باید پیش بینی کمبود آب و برق در فصل گرما را می‌کردند.
مسؤولان باید پیش‌بینی کمبود آب و برق در تابستان را می‌کردند

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، آیت الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به بروز مشکلات قطع آب و برق در استان کرمانشاه و کشور اظهار داشت: در موضوع قطعی آب و برق ۲ نکته مهم وجود دارد یکی بحث کمبود تولید برق و منابع آبی و موضوع دیگر صرفه جویی در مصرف توسط مَردم است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: مسؤولان مربوطه در صنعت برق و آب باید در گذشته با ابزار علم که می‌توان شرایط آینده را پیش‌بینی کرد و با توجه به رشد جمعیت، مسکن و مصرف پیش بینی نیاز کشور را می‌کردند و اکنون که فصل تابستان و گرما فرا رسیده دیگر کاری نمی‌توان انجام داد.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به موضوع صرفه‌جویی در مصرف توسط مَردم، تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف و دوری از اسراف در دین اسلام آمده است و اکنون که در استان کرمانشاه و کشور کمبودهایی وجود دارد صرفه جویی توسط مردم احساس می‌شود.

علما با اشاره به فرا رسیدن روز عفاف و حجاب، بیان کرد: رضاخان پس از سفر به ترکیه دستور کشف حجاب و ممنوعیت برگزاری جلسات روضه را صادر کرد و مَردم در قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد در دفاع از حجاب در مقابل رضاخان ایستادند، چراکه ارزش‌های دینی از هر چیزی مهم‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است که روز ازدواج نامگذاری شده و ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و همگان از جمله خود دختران و پسران باید رسم‌های اشتباه را کنار گذاشته که یکی از آنها انتخاب مهریه‌های سنگین است.

این مسؤول گفت: باید سبک زندگی و ملاک‌های اسلامی در موضوع ازدواج مورد توجه قرار گیرد و باید ازدواج‌های ساده جایگزین تجملات و رسم‌های اشتباه شود زیرا کشور به ازدواج و تشکیل خانواده نیازمند است.

علما با اشاره به ۲۰ تیر ماه سالروز شهادت امام جواد(ع) افزود: آخرین روز ماه ذی القعده سالروز شهادت امام جواد(ع) است که به دست همسرشان به شهادت رسیدند.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: امام جواد(ع) در هشت سالگی به امامت رسیدند و امامت ایشان تنها ۱۷ سال طول کشید و ایشان در نصیحتی یکی شیعیان را به صبر و استقامت، قناعت و میانه روی در زندگی، دوری از شهوات و آروزهای دست نیافتنی دعوت کردند زیرا انسان بی نهایت طلب بوده و انتهایی برای آرزوها انسان وجود ندارد.

این مسؤول با اشاره به خنثی شدن کودتای نوژه همدان، تصریح کرد: امروز سالروز خنثی شدن کودتای آمریکایی پایگاه هوایی نوژه همدان است و امام خمینی(ره) همواره به نیروی ایمان تکیه داشتند و خداوند متعال ایشان را در این راه یاری می‌کردند.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.