پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 12909
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ |
مسؤول آستان قدس رضوی کرمانشاه خبر داد

تشریح برنامه‌های دهه کرامت با حضور خدام رضوی در کرمانشاه

مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه از تشریح برنامه‌های دهه کرامت با حضور خدام رضوی در استان خبر داد.
تشریح برنامه‌های دهه کرامت با حضور خدام رضوی در کرمانشاه

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه ، سیدمحمدجعفر امامیان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در دفتر جلسات آستان قدس رضوی شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سال جاری دهه کرامت همچون سنوات گذشته با دو تفاوت ویژه برگزار می‌شود اول اینکه درگیر با کرونا هستیم و جلسه را با مردم و خادمیاران به طور محدودیت و با حضور حداقلی برگزار می‌شود، امسال مبحث انتخابات و به گفته مقام معظم رهبری لیله القدر نظام جمهوری اسلامی ایران است خادمیاران بر خود لازم می‌دانند بر تشویق و حضور حداکثری در این امر، لذا خیلی از برنامه ها با رویکرد خاصی برگزار خواهد شد و سعی می‌شود از ابعاد سیاسی مبرا باشیم.

مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه تصریح کرد: حضور پرچم مطهر رضوی و خدام حضرت امام رضا علیه السلام را از روز بعد از انتخاب در استان خواهیم داشت که تداخلی با آن رویداد انجام نشود.

وی با یادآوری اینکه مجموعه برنامه کانون های رضوی از شنبه هفته آینده همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز خواهد شد و نخستین برنامه آن با اعزام کاروان های دوچرخه سواری به حرم این بانوی با کرامت از امروز شروع شده است.

این مسؤول با بیان اینکه از شنبه برنامه های متنوع رضوی خواهند داشت، افزود: مهمترین برنامه ها اهدای ۴۳ سری جهیزیه با حضور خادمان رضوی به نو عروسان نیازمند را داریم و این وسایل با مشارکت خیران نیک اندیش، خادمان استان قدس رضوی و مَردم غیور استان هر کدام به بهای ۲۰ میلیون تومان تهیه کرده‌ایم.

امامیان با تاکید بر اینکه همه خیران می‌توانند در این برنامه‌ها مشارکت کنند، خاطرنشان کرد: تجلیل از دختران فرهیخته استان در عرصه های فرهنگی و هنری را داریم، همچنین برگزاری جشن‌های خانگی کرامت از دیگر برنامه‌های موعود به همراه جوایز نفیس است.

مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه ادامه داد: نام گذاری نوزادان به نام امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را در دستور کار داریم که، با حضور خدام رضوی برگزار و به صورت قرعه‌کِشی به افرادی که به این نام ها مزین باشند تبرکی اهدا می‌شود.

این مسؤول از برگزاری مسابقه کتاب اُخت الرضا(ع) با نام ” به سپیدی یک رویا” در فضای مجازی خبر داد و افزود: باوجود تبعات کرونا و تحریم‌ها اما، برنامه ها با قوت اجرا می‌شود، در بحث اطعام رضوی نیز با همت خیران نیک اندیش با حضور خدام امام رضا علیه السلام توزیع به تعداد ۲۰ هزار دست غذا را داریم که احتمال دارد با مشارکت خیران به ۵۰ هزار دست غذا هم برسد.

امامیان با اشاره به اینکه کاروان شادی رضوی را در استان داریم که، در همه مناطق حضور داشته و جشن و سرور معنوی را ایجاد می‌کنند، گفت: برنامه دیگری از جمله عصرشعر ملکوت با حضور ادبیان کرمانشاهی برگزار می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: به جهت محدودیت های که کرونا اینجا کرده برای پوشش برنامه‌های رضوی از تلاش و زحمات صداوسیما قدردانی می‌کنیم و از طریق فضای مجازی و تلویزیون این جشن و سرور به خانه ها خواهیم برد.

مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه عنوان کرد: پرونده شهدای سلامت اگر مورد تایید وزارت بهداشت اداره امور ایثارگران باشد تجلیل خواهیم داشت، در غیر این صورت از شهدای مدافع حرم تجلیل داریم.

امامیان در بخش دیگری از سخنان از مبحث پیاده روی خودرویی رضوی، جشن تکلیف دختران، برنامه های ورزشی شهری، برنامه های کانون سلامت و خانواده به همراه سایر برنامه های که این نهاد تدارک دیده است، خبر داد.

مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه گفت: برنامه تجلیل از مفاخر استان کرمانشاه را داریم و همچون سال قبل در استانداری کرمانشاه با حضور خدام رضوی خواهیم داشت.

این مسؤول خاطرنشان کرد: خدام رضوی روز جمعه این هفته وارد استان کرمانشاه می‌شوند و با زیارت گلزار شهدای جنگ تحمیلی این برنامه ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.