پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 11936
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار جدید, پاورقی تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ |
با شعار "همه باهم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی":

۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه رازی استان کرمانشاه غرس شد

آغاز هفته منابع طبیعی در استان با کاشت نهال و با شعار "همه باهم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی" صورت گرفت.
۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه رازی استان کرمانشاه غرس شد

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، آغاز هفته منابع طبیعی در استان با کاشت نهال توسط بازوند استاندار کرمانشاه صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، طبق توافقنامه همکاری میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و به منظور افزایش سرانه فضای سبز دانشگاه ها در قالب طرح همکاشت تعداد ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه رازی استان کرمانشاه غرس شد.

طی این مراسم هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، اعلمی آل آقا ریاست دانشگاه رازی، کولانی مدیرکل منابع طبیعی، جمع کثیری از مدیران ادارات، اساتید دانشگاه، دانشجویان، یگان های حفاظتی منابع طبیعی و هیات های ورزشی و تشکل های مردم نهاد حضور داشتند و تعداد ۲۰۰ اصله نهال با نام دانشجویان و مسئولین حاضر غرس شد.

استاندار کرمانشاه در پویش  #درخت_برای_زندگی و #همه_باهم_جهاد_برای_حفاظت_ازمنابع_طبیعی ضمن تبریک هفته منابع طبیعی از توسعه فضای سبز به عنوان یکی از الزامات استان نام برد و تاکید کرد: منابع طبیعی و دانشگاه با مشارکت هم فضایی را به کاشت نهال به یاد شهدا و جانباختگان کرونا اختصاص دهند.

همچنین بازوند در این مراسم  از دهیاران خواست تا با اختصاص نهال به  روستاییان آن‌ها را به کاشت درخت ترغیب کنند.

اعلمی آل آقا در این مراسم اظهار داشت: دانشگاه با توجه به اینکه یک حوضه فرهنگی است می‌تواند بهترین بستر برای توسعه فضای سبز باشد که ما این آمادگی را داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه نیز ضمن تبریک به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری گفت: درختکاری، یکی از امور بسیار ارزنده در دین مبین اسلام است که در زمان حضرت پیامبر اکرم (ص) رواج پیدا کرد و هر سال در کشور تکرار می‌شود.

کولانی افزود: از مهم‌ترین رسالت‌های جهادگران منابع طبیعی و سازمان جنگلها، کمک به افزایش سرانه فضای سبز در جای جای استان و کشور است و این امر تنها با مشارکت همگانی مردم به نتیجه خواهد رسید که خوشبختانه در استان کرمانشاه شاهد این مشارکت بوده و مردم خود را محافظ و همیار منابع طبیعی و محیط زیست می دانند و برای حفظ، احیا و توسعه این سرمایه الهی می کوشند.

این مسؤول افزود: امیدوارم روزی برسد که آثار ریزگرد‌ها و گرد و غبار در بیابان‌ها و نقاط منشا آن را با درختکاری و با جنگل کاری به طور کامل محو کنیم و إن‌شاءالله شاهد ریزگرد‌ها در کشور و استان نباشیم.

وی تاکید کرد: اگر هر فرد در محل زندگی خود با کاشت یک نهال به درختکاری کمک کند، یک اجماع ملی و عمومی به وجود می آید که سبب تحول عظیم در این زمینه خواهد شد

این مسؤول هفته منابع طبیعی را به تلاشگران در حوضه خود تبریک گفته از ریاست و معاونت فرهنگی دانشگاه رازی، تشکل های مردم نهاد، هیات دوچرخه سواری و سایر دست اندرکاران اجرایی برنامه به عنوان متولیان و بازوان منابع طبیعی در برگزاری این مراسم باشکوه تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، این مراسم با حضور دانشحویان باشگاه دانشجویی دانشگاه رازی و همزمان با برگزاری همایش بزرگ گروه دوچرخه سواران استان کرمانشاه و هیات دوچرخه سواری و اقشار مختلف مردم و دوستداران و همیاران منابع طبیعی و محیط زیست برگزار شد.

انتهای پیام/ ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : روابط عمومی/ پاورقی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.