پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 11059
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵ |
مدیرعامل شرکت پیشگامان کوثر:

ساخت بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین گلخانه غرب کشور در اسلام آبادغرب

مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر از ساخت بزرگترین و پیشرفته‌ترین گلخانه غرب کشور به صورت یکپارچه در اسلام آبادغرب خبر داد.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، امید حسینی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: بزرگترین و پیشرفته‌ترین گلخانه غرب کشور به صورت یکپارچه در اسلام آبادغرب از توابع استان کرمانشاه ساخته می‌شود.
مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ هکتار گلخانه هیدروپونیک به صورت یکپارچه در اسلام آبادغرب در حال ساخت است، که تا پایان سال جاری ۱۵ هکتار آن به بهره برداری خواهد رسید.
این مسؤول با بیان اینکه خوشبختانه با حمایت های استاندار و معاون اقتصادی استانداری و سایر دستگاهای ذیربط این پروژه گلخانه‌ای در حال تکمیل است، افزود: با تلاش و پیگیری های زیاد عملیات اجرایی پروژه گلخانه اسلام آبادغرب به عنوان یکی از انتظارات و مطالبات بحق و مهم چندین ساله مردم اسلام آبادغرب آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه سایت گلخانه اسلام آبادغرب به عنوان بزرگترین پروژه گلخانه ای غرب کشور در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار است، گفت: از این مقدار ۲۵ هکتار گلخانه مدرن از قبیل سورتینگ، واحد بسته بندی و… در چند فاز توسط سازمان اقتصادی کوثر ساخته می‌شود.
حسینی ادامه داد: هم اکنون در فاز اول این پروژه ۱۵ هکتار گلخانه در سه بخش با اعتبار ١۴۵ میلیارد تومان در حال احداث است، که میانگین پیشرفت فاز نخست گلخانه اسلام آبادغرب حدود ۱۵ درصد برآورد شده است.
این مسؤول یادآور شد: پیش بینی می‌شود تا اواخر سال جاری این طرح به بهره برداری رسیده و زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر از جوانان منطقه و خانواده ایثارگران را به صورت مستقیم فراهم کند.
حسینی با اشاره به اینکه این طرح یکی از پروژه های مهم تولید صیفی جات کشور است، گفت: سازمان اقتصادی کوثر این طرح را با هدف تولید پایدار و افزایش حجم تولید، استفاده از تکنولوژی روز دنیا با دانش بومی، اشتغالزایی و رفع محرومیت منطقه با اولویت خانواده‌های ایثارگران، تولید صادراتی و ارز آوری برای کشور و استفاده بهینه و صرفه جویی در مصرف آب است.
مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر تصریح کرد: در یکی از بخش های این گلخانه به مساحت ۳/۳ هکتار با استفاده از دانش بومی مهندسان داخلی برای اولین بار در کشور با دهانه ١٢/٨ متر خواهد بود، که نمونه گلخانه های مدرن اسپانیایی است.
این مسؤول ادامه داد: اجرای این طرح به ‌این ‌ترتیب شیوه سبب کاهش مصرف آب به میزان ٠/٧ لیتر در هکتار و افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه ها خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان پروژه در این طرح بزرگ کشاورزی قبل از احداث فاز اصلی اقدام به اجرای نیم هکتار بخش R&D یا همان فاز تحقیق و توسعه کردند و به نتایج خوبی دست یافتند، گفت: در بخش R&D کارشناسان این پروژه توانستند بیشتر از میانگین کشوری تولید محصولات گلخانه ای داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه اجرای گلخانه اسلام اباد به این شیوه می‌تواند جهشی در تولید محصولات گلخانه در کشور ایجاد کند، تاکید کرد: با تکمیل تمامی فازهای این مجموعه گلخانه ای برای ۵۰۰ نفر از جوانان منطقه به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود و پیش بینی می کنیم سالانه بیش از ۱۰ هزارتن محصول از گلخانه اسلام آبادغرب تولید بشود.
حسینی با قدردانی از حمایت های استاندار، معاون اقتصادی استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و فرماندار اسلام آبادغرب، گفت: قطعا برای اجرای این طرح بزرگ کشاورزی نیازمند همکاری و همراهی هرچه بیشتر دستگاه‌های اداری و دولتی استان و رسانه ها به عنوان پشتیبان تولید هستیم، تا شاهد جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی بخش کشاورزی و رفع بیکاری در منطقه باشیم.
ساخت بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین گلخانه غرب کشور در اسلام آبادغرب به روایت تصویر را اینجا ببینید


انتهای پیام/ ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.