پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18817
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ |
رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه مطرح کرد

تقویت اقتدار کشور با مشارکت حداکثری در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: اگر می‌خواهید کشور اقتدار داشته باشد، باید مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم.
تقویت اقتدار کشور با مشارکت حداکثری در انتخابات

به گزارش خبرنگار شهر روشن از کرمانشاه: علی شعبانی، پیش ازظهر امروز در نشست فرمانداران، شهرداران وبخشداران استان با استاندار کرمانشاه، که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: امسال کشور ما رویداد بسیار مهمی به نام انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش رو دارد، که مقام معظم رهبری آن را مظهر قدرت ملی دانستند، لذا اگر می‌خواهیم کشور مقتدر باشید باید مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود، تأکید کرد: زیرساخت‌های ارتباطی شعب اخذ رأی باید تا قبل از آن زمان تأمین شود.

وی ادامه داد: انتخابات امسال کشورمان مستقیماً به امنیت و اقتدار کشور رقم خورده است، در این راستا چهار راهبرد «سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت»، توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده، که باید در دستور کار مستقیم مجریان انتخابات قرار بگیرد.

مهمترین وظیفه مسئولان مشارکت مَردم است

شعبانی نشست امروز با فرمانداران، بخشداران و شهرداران را با هدف ارتباط مستقیم این مسئولان با مَردم عنوان کرد و افزود: اهمیت این جلسه فرصت اندک باقی مانده‌ای است، که تا زمان برگزاری انتخابات در یازدهم اسفندماه داریم، همچنین مهم‌ترین رکن و وظیفه مسئولان افزایش مشارکت مَردم است.

دشمن سعی در ناامیدی مَردم دارد

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به حمله تروریستی اخیر در گلزار شهدای کرمان، گفت: دشمن مَردم سرزمین ما را به شهادت می‌رساند و در کنار آن با انجام عملیات جنگ روانی سعی در ناامیدی مَردم دارد، تا بتواند قدرت ملی را کاهش دهد، انجام درست و به موقع فرآیند انتخابات تکلیف شرعی است و وظیفه داریم تا به راهبردهای انتخاباتی مدنظر مقام معظم رهبری عمل کنیم و فرمانداران، بخشداران و دهیاران باید خود را در مقابل افزایش مشارکت در انتخابات مسئول دانسته و ما نیز به عنوان مجریان و مسئولان انتخابات باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنیم زیرا در سلامت انتخابات مهم است.

برخورد با مجریان انتخاب که فعالیت خاص انتخاباتی داشته باشند

این مسئول تأکید کرد: از هیچ یک از مجریان انتخابات پذیرفته نمی‌شود، که امکانات خاصی را در اختیار کاندیدها قرار دهند، هر کسی حق رأی خود را دارد، اما با افرادی که جز‌‌و مجریان انتخابات هستند و بخواهند فعالیت و تبلیغاتی انتخابات خاصی را داشته باشند برخورد خواهیم کرد.

وی از شهرداری‌ها خواست، با استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی فضاسازی شهری را در آستانه انتخابات داشته باشند این ظرفیت در ارتباط مستقیم با مَردم می‌تواند اثر گذار باشد، در این رابطه استان کرمانشاه هنرمندان توانمندی دارد، که حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی دارند تا با استفاده از این ظرفیت اهمیت حضور در انتخابات را تبیین کنند زیرا هنر می‌تواند با زبان ساده مفاهیم را به عموم مَردم انتقال دهد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه بیان کرد: فضای جامعه امروز ما نیازمند شادی و نشاط است و باید در مراسماتی مانند اعیاد رجب و شعبانیه و دهه مبارک فجر به صورت گسترده مراسمات در کلیه شهرستان‌ها برگزار شود.

فرایند انتخابات مورد تأیید وزیر کشور بوده است 

شعبانی فرآیند انتخابات را در استان کرمانشاه را تا امروز خوب عنوان کرد و افزود: فرایند انتخابات مورد تأیید و رضایت وزارت کشور بوده و هر یک از ما در روند برگزاری انتخابات سفیران تبیین انتخابات هستیم.

انتخابات امسال کشور به صورت آنلاین خواهد بود

این مسئول به ضرورت تأمین زیرساخت‌های لازم برای حوزه‌های شعب اخذ رأی اشاره کرد و گفت: در زمان انتخابات وضعیت اینترنت و آنتن دهی شعب اخذ رأی بررسی شود، انتخابات امسال در کشور ما به صورت آنلاین خواهد بود و افراد می‌توانند با شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و گذرنامه رأی دهند و دیگر مُهری در شناسنامه درج نخواهد شد.

برگزاری انتخابات وظیفه کل مَردم کشور است

شعبانی برگزاری فرایند انتخابات را تنها وظیفه معاونت استانداری ندانسته و افزود: همه مَردم کشور در قبال انتخابات وظیفه دارند، کلیه وزارتخانه‌ها، ادارات، موسسات دولتی و شهرداران موظفند کارکنان خود را در اختیار انتخابات قرار دهند، این تکلیف قانونی است.

انتهای پیام/رحمانی

نویسنده : Mahin Rahmani | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.