پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 15208
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پاورقی, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ |
معاون صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه:

نمایشگاه‌های دائمی در کرمانشاه ساخته می‌شود

معاون صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: چند بازارچه‌ها با پیشرفت بالا در استان در حال تکمیل است که امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه ویسی، گفت: با ساخت این بازارچه‌های دائمی با ۳۸ غرفه کارگاهی در استان بیش از ۱۱۴ نفر مشغول به کار می‌شوند.

معاون اداره کل صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۲ میلیارد تومان برای ساخت این نمایشگاه‌ها هزینه شده، گفت: هم اکنون ۴ بازارچه دائمی در استان فعال است که با بهره برداری از این نمایشگاه‌ها تعداد آن‌ها به ۷ خواهد رسید.

این مسؤول با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی در جذب گردشگر دارد، افزود: در استان سه شهر ملی و یک روستای ملی داریم.

ویسی یادآور شد: هرسین به عنوان شهر ملی گلیم، نودشه به عنوان شهر ملی گیوه، دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور و روستای فش به عنوان دهکده ساز سنتی ملی ثبت شده است.

معاون صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ادامه داد: همه این موارد فرصتی فراهم کرده، تا بتوانیم علاوه بر اشتغال‌زایی جاذبه‌های استان کرمانشاه را بیشتر معرفی کنیم و توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۳۴ نشان ملی در استان داریم که به عنوان شناسنامه‌های استان در کشور ثبت شده اند، تصریح کرد: این تولیدات می‌تواند به کشور‌های همسایه صادر و سبب جذب گردشگر شود.

این مسؤول به برپایی ۱۴ بازارچه صنایع دستی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: بازارچه‌ها در ورودیهای شهر‌ها و در کنار مجموعه‌های تاریخی صنایع دستی خود را به گردشگران عرضه می‌کنند و مخاطبان خود را دارند.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.