پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 14104
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, ایران, بین الملل, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷ |
امام جمعه کرمانشاه:

اقدام نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس مایه افتخار ملی است

امام جمعه کرمانشاه گفت: اقدام نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس مایه افتخار ملی است.
اقدام نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس مایه افتخار ملی است

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یوم الله آبان دارای وقایع مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده که یکی از آنها اعتراض امام خمینی (ره) به لایحه کاپیتولاسیون در ایران است و به سبب این لایحه، سربازان و مستشاران نظامی آمریکا دارای مصونیت قضائی بودند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: این جنایت حکومت پهلوی در آن زمان بود که اجازه می‌داد سربازان آمریکایی هر جنایتی را در حق ملت ایران انجام دهند و دستگاه قضائی نیز حق محاکمه آنها را نداشتند و امام خمینی (ره) به دلیل روشنگری در جامعه توسط حکومت پهلوی به ترکیه تبعید شد.

وی با اشاره به تسخیر سفارت آمریکا در آبان سال ۵۸، تصریح کرد: سفارت هر کشوری به منزله خاک آن کشور محسوب شده و تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام تسخیر خاک آمریکا است.

علما با بیان اینکه اقدام دلاورمَردان نیروی دریایی سپاه پاسداران در باز پس‌گیری نفتکش متعلق به جمهوری اسلامی ایران مایه اقتدار ملی است، بیان کرد: اقدام آمریکایی‌ها در خلیج فارس سرقتی در روز روشن بود، اما اقدام نیروی دریایی سپاه پاسداران پاسخ محکم و قاطع به آنها داد.

وی خاطر نشان کرد: اقدام نیروهای سپاه پاسداران سبب اقتدار و افتخار جمهوری اسلامی ایران در جهان است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: جوانان و روحانیون وظیفه دارند اسلام ناب را در جهان و جامعه تبیین کنند، چراکه امروز آمریکا و انگلیس و سعودی‌ها هر کدام تفسیر خود را از اسلام در جهان مطرح می‌کنند و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نیز باید برای جامعه تفسیر و بیان شود.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.