پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 9364
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ |
زندگینامه سردار شهید ابوالحسن یاری:

شهید "ابوالحسن یاری" تشنه آموختن و یاور نیازمندان بود

شهید ابوالحسن یاری همیشه تشنه آموختن بود و آموختن او وقتی مضاعف می شد، که آگاهیش را در خدمت و گشودن گره های مشکلات مردم به کار می‌برد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، شهید والامقام “ابوالحسن یاری” در سال ۱۳۳۵ در یک خانواده متوسط و متدین به نیا آمد.
سخن از یک رزمنده مبارز و یک مجاهد است، سخن از رزمنده دلاوری است که شهادت و تقوایش هیچگاه از یادها وذهن ها فراموش نمی‌شود.
این شهید معزز در طول عمر کوتاهش ظلمی را که از دستگاه جبار ستم شاهی به ملت مظلوم روا می شد به خوبی می دیدند به همین دلیل در جریان قیام شکوهمند اسلامی ایران با شرکت فعال در تظاهرات و راهپیمائی ها بر علیه رژیم ستم شاهی مبارزه می کردند.
بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل سپاه پاسداران به این ارگان انقلابی پیوست و همه زندگیش در دفاع و حراست از انقلاب اسلامی و مبارزه با تجاوزگران خلاصه شد، همچنین به عنوان شاگرد خلف مکتب امام حسین(ع) به گفته های رهبرش جامه عمل پوشاند در وقت آزادش دائما در حال مطالعه و تفکر در آیات قرآن و نهج البلاغه بود.
شهید ابوالحسن یاری سفارش می کرد هیچگاه وقت خود را بیهوده نگذرانید و همیشه تشنه آموختن بود و آموختن او وقتی مضاعف می شد، که آگاهیش را در خدمت و گشودن گره های مشکلات مردم به کار می‌برد.
به گزارش شهر روشن، از تواضع او با مردم می‌توان درس ها گرفت شهید والامقام ابوالحسن یاری یکی از اعضای فعال و برجسته سپاه بود.
شهید ابوالحسن یاری درتاریخ ۸ دیماه سال ۵۸ فرماندهی گروه ضربت سلمان را به عهد گرفتند، این گروه در کردستان حضوری چشمگیر داشت و در کامیاران خدمات شایسته ای انجام دادند، ازجمله در آنجاکتابخانه ای را پایه گذاری کردند در جنگ تحمیلی نیز خدمات چشمگیری را انجام دادند.
این شهید بزرگوار در تاریخ ۲۴ آبان ماه سال ۵۹ در جبهه سرپل‌ذهاب شربت شهادت را نوشید و به خیل شهدای انقلاب پیوست.
روحش شاد ویادش گرامی
شادی روح مطهر امام خمینی(ه) و شهدا صلوات
اَللّٰهُـــمَّ صَلِّ عَلےٰمُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُم
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.