پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 8785
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱ |
مسؤول گروه نمایش عروسکی بسیج هنرمندان کرمانشاه خبر داد

اجرای نمایش های شاد عروسکی هنرمندان بسیجی در کرمانشاه

مسؤول گروه نمایشی "مشی اسکندر" سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه از اجرای نمایش های شاد عروسکی هنرمندان بسیجی در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، اجرای نمایش های شاد عروسکی هنرمندان بسیجی در کرمانشاه با تلاش گروه نمایشی عروسکی مَشی اسکندر و به همت محمد میرزایی از هنرمندان ارزشی استان برگزار می‌شود.
 
ت۱
محمد میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه از اجرای نمایش عروسکی خبر داد و گفت: گروه نمایش “مشی اسکندر” با قریب چهار سال سابقه کاری توانسته است لبخند را بر لب کودکان و خانواده‌های بسیاری بنشاند.
 
 
ت۲
مسؤول گروه نمایشی “مشی اسکندر” سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه ادامه داد: بیش از پنج نفر در این گروه نمایشی فعالیت دارند که در طول سال در زمینه فرهنگ سازی مباحث اجتماعی در سطح مراکز درمانی و آموزشی اجراهایی فراوانی انجام داده که با استقبال خوبی مواجه شده است.
 
ت۳

وی بیان کرد: اجرای نمایش عروسکی خانواده مَشی اسکندر در بخش آنکولوژی بیمارستان محمد کرمانشاهی امروز به همت گروه نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه برگزار شد.
این مسؤول با تاکید بر اینکه گروه نمایش فوق تفاوتی که با بقیه گروه ها دارد در نوع هدف‌مندی و محوریت اجرا است، افزود: هر موضوعی مثل (مهارت “نه گفتن”، حقوق شهروندی، بهداشت روانی، بهداشت شخصی و…) که در مدارس و سایر مراکز آموزشی همچون مهدکودک ها مطرح است یا به ما موضوع داده بشود، آن را در قالب نمایش عروسکی طنز به صورت آموزشی برای بچه ها اجرا می‌کنیم که هم آموزشی مدنظر باشد و یاد بگیرند و هم فرهنگسازی خوبی در جامعه انجام شود، که خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی داشته است.

این مسؤول با اشاره به اینکه اجرای گروه نمایشی “مَشی اسکندر” سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی برای کودکان مبتلا به بیماری سلطان با هدف شاد کردن دل آنان صورت گرفت، گفت: اجرای نمایش عروسکی مشی اسکندر برای بیمارستان دکتر محمد کرمانشاه برای فرشته ها دوست داشتی که مهمان ناخوانده سرطان دارند، به خوبی انجام گرفت و لبخند را بر لب های آنان نشاند، همچنین این گروه در ماه های گذشته نیز در این مرکز درمانی به اجرای نمایش طنز پرداخته است.
 
ت۴
وی با اشاره به اینکه کودکان از دیدن اجرای طنز این کودکان به وجد آمده و در بهبود آنان نقش بسزایی دارد، یادآور شد: خوشبختی گاهی داشتن یک لبخند از اعماق دل ها است و اجرای نمایش عروسکی خانواده مَشی اسکندر در بخش آنکولوژی بیمارستان محمد کرمانشاهی روحیه امید و نشاط را در کودکان تقویت می‌کند.
 
ت۵
میرزایی افزود: کار اجرای نمایش عروسکی و تئاتر بزرگسال در مدارس، مهدکودک ها، ارگان ها و… در کرمانشاه و شهرستان ها را انجام می‌دهم و زیر نظر سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه و از طریق انجمن هنری مجوز اجرا دارم و امیدوارم بتوانم در همه امکان فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ شهر و کشورم اجراهای موثری داشته باشم.
 
ت۶
مسؤول گروه نمایشی “مشی اسکندر” سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه تصریح کرد: برای اجرا نمایش، مهمان مردم مهمان نواز اسلام آبادغرب بودیم و در دبستان سعدی با نمایش طنز و با آموزش موضوع بهداشت روان و نظافت عمومی و نظافت شخصی برای آینده سازان کشور عزیزمان به خدمت رسانی پرداختیم.
 
ت۷
 
ت۸
این هنرمند کرمانشاهی خاطرنشان کرد: روزهای نخست وقوع زلزله اخیر و مهیب آبان ۹۷ نیز در شهرستان سرپل‌ذهاب در پارک برای کودکان زلزله‌زده اجرای نمایش طنز و نمایش عروسکی داشتیم، که شبکه ملی کشور چین آن را پخش کرد و گزارش و مصاحبه بنده با خبرنگار شبکه CCTV چین و CNN در شبکه های خبری این کشور ارائه و اطلاع رسانی شد.
این مسؤول عنوان کرد: هدف ما شاد کرد دل کودکان است و در آن روزها بیش از یک هفته و حدود ۱۰ روز در سرپل‌ذهاب مستقر شدیم و به اجرای نمایش طنز عروسکی پرداختیم تا اندکی از آلام آنان کاسته شود و لبخند رضایت را به لب های آنان بنشانیم.
 
ت۹
مسؤول گروه نمایشی “مشی اسکندر” سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه گفت: هر هنرمندی وظیفه خود می‌داند که به همنوع خود با هنری که دارد خدمتی ارائه کند و هدف گروه هنری ما نیز تقویت روحیه امید و فرهنگسازی در سطح کشور و حتی جوامع بین‌المللی است.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.