پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 8765
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی, گزارش, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱:۰۵ |
در گفت‌وگو تفصیلی با شهر روشن مطرح شد

لزوم تقویت رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ و نقش آموزش راهنمایان گردشگری

نقش صنعت گردشگری استان کرمانشاه با توجه به آثار باستانی غنی نیازمند به توسعه و توجه بسیاری از سوی مسؤولان مربوطه بوده و باتوجه به رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ حائز اهمیت است.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، صنعت گردشگری در استان با توجه به آثار باستانی غنی و فراوانی که در این خطه از غرب کشور وجود دارد، نیاز به توسعه و توجه بسیاری از سوی مسؤولان مربوطه است، همچنین با پیش روی بودن رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ و توریست محوری آموزش به تورهای گردشگری بیش از پیش حائز اهمیت خواهد بود.
رضا کیهانی مسؤول آموزشگاه گردشگری میراث ماندگار امروز در گفت‌وگوی تفضیلی و اختصاصی با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه به تشریح فعالیت این مرکز علمی و لزوم توجه به صنعت گردشگری و لزوم رسیدگی به آثار باستانی پرداخته و این مهم را مورد تاکید قرار داده است که در ذیل به این اشاره می‌کنیم.

شهر روشن: آموزشگاه گردشگری میراث ماندگار کرمانشاه با چه هدفی تأسیس شد؟

رضا کیهانی: آموزشگاه گردشگری میراث ماندگار زیر نظر سازمان میراث فرهنگی استان کرمانشاه فعالیت دارد و با مجوز در زمینه برگزاری دوره‌های کوتاه مدت گردشگری فعال است.
حوزه های متعدد این عرصه همچون راهنمایان گردشگری و مدیران فنی دفاتر هواپیمایی، تورهای گردشگری و راهنمایان گردشگر تور تفریحی و زیارتی که دفاتری دارند، برای برگزاری تور ثبت نام انجام می‌دهند و به آنان آموزش و خدمات لازم را ارائه می‌دهیم، همچنین به راهنمایان تور داده می‌شود که آن را اجرا کنند.
آموزشگاه گردشگری میراث ماندگار از سال ۹۶ تاسیس شده است و ۷۰ درصد به بالا برای آموزش برگزاری تور به ما مراجعه می‌کنند، این آموزشگاه از ابتدای سال ۹۷ و در سال جاری (۹۸) توانست با افتخار مجری دو رویداد بزرگ گردشگری در کرمانشاه باشد.
دوره توانمندسازی فعالان گردشگری در سال ۹۷ و ۹۸ که شامل همه مباحث مربوط آن است برای شاغلان و علاقمندان این رشته توسط آموزشگاه فوق برگزار شد.
شهر روشن: آموزش های شما در حوزه گردشگری چه مقدار جامعه هدف دارد؟
کیهانی: به بیش از یک هزار و ۸۰ نفر آموزش داده‌ایم که بالغ بر هشت هزار ساعت آموزش بوده و معادل یک هزار گواهینامه از سوی آموزشگاه گردشگری میراث ماندگار در کرمانشاه به علاقمندان مستعد برگزاری تور صادر شده است.
آموزشگاه گردشگری میراث ماندگار کرمانشاه فروردین و اردیبهشت سال جاری آموزش توانمندسازی شاغلان تشکل های مردم نهاد در استان قم را به عهده گرفت و پنج دوره مرتبط برگزار کردیم که در این راستا قریب ۴۰۰ گواهی‌نامه صادر شد.
این آموزشگاه گردشگری آموزش توانمندسازی به پرسنل دفاتر هواپیمایی استان کرمانشاه را پذیرفت به نحوی که سال قبل ۵۰ نفر راهنمای گردشگری و امسال نیز ۳۵ نفر مدیران فنی و راهنمای گردشگری را آموزش داده است.
شهر روشن: تخصص های مورد نیاز راهنمایان گردشگری را توضیح دهید و به نظر شما رویداد ۲۰۲۰ چه قدر در اشتغالزایی موثر است؟
کیهانی: کارآموزان لیدری گردشگری بایست مسلط به زبان های بین‌المللی بوده و حداقل دارای مدرک لیسانس و کاردانی باشند، همچنین با هر رشته تحصیلی می‌تواند در این دوره ها شرکت کنند.
استان کرمانشاه برای سال آتی میزبان اجلاس گردشگری روستایی دنیا شده و رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ طبق پیش‌بینی محقق خواهد شد که براساس آن در ۵۰۵ روستا اجرا خواهد شد و اگر هر روستا چهار رویداد برگزار کنند در مجموع ۲ هزار و ۲۰ رویداد در سال ۲۰۲۰ خواهیم داشت، لذا گفته شده پنج میلیون گردشگر در سال آینده به استان کرمانشاه می‌آیند که اگر یک شب اقامت داشته باشند، بیش از ۲ هزار و ۲۰ میلیارد تومان گردشگر مالی برای استان به همراه دارند.
مسؤول آموزشگاه گردشگری میراث ماندگار کرمانشاه: ما در سال آینده و رویداد ۲۰۲۰ طرح ثبت جهانی مناظر اورامانات را داریم که در صورت تحقق همزمان با آن گردشگران بیشتری وارد استان کرمانشاه خواهند شد و رونق آن اشتغال‌زایی بسیاری ایجاد می‌کند.
در حال حاضر بیش از ۵۰ نفر لیدر و راهنمای گردشگری در کرمانشاه داریم که زیر نظر انجمن صنفی فعالیت دارند، به تازگی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان (با مدیریت حمیدرضا کرمی) شکل گرفته و زمینه کار برای راهنمایان فراهم شده است.
شهر روشن: جایگاه جذب گردشگر در کرمانشاه را باتوجه به آثار باستانی غنی نسبت به استان ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟
کیهانی: استان شیراز بیش از یک هزار رهنمای گردشگری دارند، چراکه به آثار باستانی رسیدگی بیشتری می‌شود، اگر در کرمانشاه به زیرساخت ها و آثار باستانی رسیده شود، تا سال ۱۴۰۴ راهنماها به بیش از ۲۰۰ راهنما برسند و کارت داشته باشند و جذب مسافر داشته باشیم و چرخه اقتصادی خوبی نصیب استان ما بشود.
نرخ راهنمایان گردشگری مشخص شده و به صورت میانگین برگزاری هر تور ۴۰۰ الی ۶۰۰ تومان است، راهنمایان در اختیار تور گذاشته می‌شوند، همچنین محدودیتی ندارد و با هر ظرفیتی اجرا می‌شود که اگر این صنعت توسعه پیدا کند کرمانشاه ۲۰۲۰ رونق اقتصادی خواهد گرفت، همچنین به تازگی یک رشته گردشگری به دروس دانشگاهی ما افزوده شده برای دست یاران لیدرها (راهنمایان گردشگر) که کارهای آنان را به عهده می‌گیرند.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.