پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 7484
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲ |
رئیس قرارگاه اربعین در مرز خسروی مطرح کرد

امنیت بالای «مرز خسروی» برای تشرف به عتبات عالیات

رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی، این مرز را یکی از امن‌ترین مرزهای کشور دانست و گفت: شورای عالی امنیت ملی دستور بازگشایی آن را به دلیل امنیت بالا صادر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، جعفر همتی امروز در جمع اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: مرز خسروی یکی از قدیمی‌ترین مرزهای کشور در سفر به عتبات عالیات بوده و مردم استان به میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام در طول تاریخ همواره افتخار دارند.
رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز خسروی با بیان اینکه زیرساخت‌ها فراهم شده در این مرز مطلوب و مناسب پذیرایی از زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است، افزود: خسروی یکی از بهترین‌ زیرساخت‌ها به تاکید مسؤولان کشوری و زائرانی است، که تاکنون از این مرز به زیارت عتبات عالیات اعزام شده‌اند، همچنین خدمات رسانی خوبی در مرز خسروی فراهم شده است.
این مسؤول به امنیت مرز خسروی و مناسب ترین مسیر راه کربلا در عراق اشاره و عنوان کرد: امنیت در هرجایی، هر منطقه و هر کشوری نسبی است؛ مطمئنا شورای عالی امنیت ملی دستور بازگشایی این مرز را به دلیل امنیت بالای آن صادر کرده‌اند، به جرأت می‌توان گفت که، مرز خسروی امروز یکی از امن‌ترین مرزهای کشور محسوب می‌شود.
وی در مورد نحوه ثبت‌نام در سامانه «سماح» و مبلغ دریافتی با اشاره به توضیحات حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین وزارت کشور، گفت: مبلغی که هلال احمر از هر زائر در طول سال و در غیر از ایام اربعین برای خدمات درمانی دریافت می‌کند، ۱۶ هزار تومان است.
همتی ادامه داد: این مبلغ به هفت هزار تومان رسیده است؛ همه بیمه‌گذاران کشور نمی‌توانند خدمات حداکثری در عراق به زوار ارائه دهند و مبلغ بیمه سال گذشته به ازای هر نفر ۱۶ هزار تومان بوده و امسال این مبلغ  ۱۵ هزار تومان اعلام شده است.
این مسؤول با استناد به سخنان ذوالفقاری در مورد مبلغ دریافتی، اظهار داشت: حتی یک ریال از مبالغ مذکور به هیچ دستگاهی داده نمی‌شود؛ این مبلغ با حضور دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی و نماینده ستاد اربعین پیگیری و مطرح شده است.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.