پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 7458
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی, گزارش تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴ |
به مناسبت روز جهانی گردشگری در کرمانشاه:

تور "روز جهانگردی و گردشگری" در کرمانشاه برگزار شد

تور "روز جهانگردی و گردشگری" کرمانشاه به مناسبت پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری با حضور جمعی از علاقمندان به فرهنگ باستانی استان در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، تور گردشگری کرمانشاه به مناسبت پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری به همت انجمن راهنمایان گردشگری استان در کرمانشاه با حضور جمعی از اصحاب رسانه و علاقمندان به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی برگزار شد.
مهرداد امیری امروز در گفت و گو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه ضمن اشاره به برگزاری هرساله تور گردشگری در کرمانشاه با مساعدت سازمان میراث فرهنگی و انجمن راهنمایان گردشگری در کرمانشاه به مناسبت پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری، اظهار داشت: علاقمندان بسیاری به آثار باستانی در این روز گرد هم جمع می‌شوند و از اماکن تاریخی بازدید به عمل می‌آوریم.

این فعال گردشگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: عنوان این تور یک روزه در حقیقت “روز جهانگردی و گردشگری” نامیده شد، که طی آن از آثار باستانی اماکن دیدنی شهر کرمانشاه با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بازدید در نظر گرفته شد.

وی با بیان بیان اینکه بیش از ۵۰ نفر در این تور یک روزه گردشگری به مناسبت روز جهانی گردشگری حضور داشتند، افزود: برخلاف گذشته که چنین روزی بازدید رایگان بود، اما بلیط ورودی ها به صورت نیم بها اعلام و دریافت شد، لذا باید گفت در واقع همه چیز این جهان با پول قیاس نمی‌شود و باید گاهی هم به فکر قشر ضعیف جامعه بود تا بتوانند از امکان دیدنی بازدید و تفریح داشته باشند.
امیری با یادآوری اینکه به حمدلله هرساله با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه و نیز با همت انجمن راهنمایان، این تور با حجمی عظیم را برگزار می‌کنیم، ادامه داد: مردم از برنامه های فرهنگی استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مقرر بود تور به صودت رایگان برگزار شود، اما برخلاف سال های پیش امسال به صورت ورودی نیم بها برای بازدید اعلام شده بود، گفت:قبلا تنها هزینه تردد را به میزان اندک و برای جابه‌جایی و اعزام با هدف بازدید از آثار باستانی ( هر نفر ۱۰۰۰ تومان) دریافت می‌کردیم.

این فعال گردشگری در کرمانشاه ادامه داد: امسال با اینکه بحث رویداد ۲۰۲۰ کرمانشاه مطرح است، باید اهمیت بیشتری به فرهنگ کرمانشاه داده شود، اما شب قبل از برگزاری تور به ما اعلام کردند، که بلیط همه تکیه ها و آثار باستانی نیم بها شده، درحالی که سال های قبل چنین روزی (روز جهانی گردشگری) ورودی اماکن رایگان بود.

وی تصریح کرد: سال جاری خیلی از تورهای گردشگری کرمانشاه بر به مشکلات عدیده خوردند، چراکه از قبل همه تورها رایگان اعلام شده بود و اماکن هیچ هزینه ایی دریافت نکرده بودند، در صورتی که نیم بها شدن برای راهنمایان مشکل ساز شد، لذا هزینه خودرو برای رفتن به آثار باستانی طاقبستان گرفته شد.
این فعال گردشگری استان کرمانشاه عنوان کرد: از حدود ۶ سال ها قبل برای رفت و آمدهای داخل تور کرمانشاه گردی ما از اتوبوس های خط واحد کرمانشاه استفاده می کردیم تا این فرهنگ برای کرمانشاه جا بی افتد، که وسیله نقلیه عمومی چقدر مفید و موثر در سلامت جامعه است.

امیری ضمن قدردانی از امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، معصومه محمدزاده مسؤول تور گردشگری استان کرمانشاه، شکوفه مهدی آبادی معاونت گردشگری و نیز تقدیر از حمیدرضا کرمی مسؤول انجمن راهنمایان و فعالان گردشگری استان کرمانشاه، مهدی مجیدی مسؤول باشگاه اندیشه مثبت استان کرمانشاه، گفت: هرساله تلاش خود را داریم، که این نوع برنامه ها به خوبی برگزار بشود.
گفتنی است، در این تور گردشگری داخل شهری در کرمانشاه به مناسبت گرامیداشت پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری با حضور علاقمندان به این عرصه از امکان و آثار دیدنی از جمله تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی، طاقبستان و… بازدید به عمل آمد و گردشگران از نزدیک با عظمت، عزت، زیبایی، صلابت و قدمت آثار تاریخی این دیار غیور و همیشه سرافراز آشنایی بیشتر پیدا کردند.
انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه زهرا تکلف پور/ فعال رسانه ای | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.