پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 5966
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ |
پس از 38 سال انتظار:

پیکر مطهر شهید «حسین ادبیان» در زادگاهش آرام گرفت

پیکر مطهر امیرسرلشکر شهید «حسین ادبیان» از فرماندهان گمنام و غیور ارتش پس از 38 سال در زادگاهش، کرمانشاه آرام گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، شهید «حسین ادبیان» متولد ۲۰ مردادماه ۱۳۳۰ از کرمانشاه در سال ۱۳۶۰ به عنوان فرمانده گردان ۱۶۶ تکاوران مالک اشتر از تیپ ۲ لشکر ۸۱ زرهی در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس حضور داشت که در زمان حمله دمکرات‌ها به پادگان پاوه همراه با پاسداران و شهید چمران در دفع ضد انقلاب نقش مهمی داشت.

این شهید والامقام پس از ۱۲ ماه حضور در جبهه، در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۰ در منطقه سرپل‌ذهاب و در محل «بازی‌دراز» بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید و مفقود‌الجسد شد؛ پیکر پاک این شهید والامقام در تفحص اخیر در ارتفاعات یک‌هزار و ۱۵۰ متری بازی‌دراز با شناسایی از طریق DNA پس از ۳۸ سال، هشتم مردادماه به زادگاهش کرمانشاه بازگشت.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار دقایقی قبل با حضور جمع کثیری از مردم شهیدپرور و مسؤولان استان پس از قرائت نماز توسط آیت‌الله علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از درب مسجد جامع به سمت میدان آزادی تشییع شد.

مردم ولایتمدار استان کرمانشاه بعد از ۳۸ سال با شهید ادبیان دیدار تاریخی خود را انجام دادند و پس از آن، پیکر مطهر شهید را تا آرامگاهش واقع در گلزار شهدای این شهر همراهی کردند.

انتهای پیام/ت

| منبع خبر : فارس
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.