پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 3993
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ |
استاندار کرمانشاه مطرح کرد

لزوم حفظ رونق بازارچه جوانرود/ محدودیت‌ برای واردات کالا به اقتصاد مرزنشینان لطمه می‌زند

استاندار کرمانشاه از لزوم حفظ رونق بازارچه جوانرود، خبر داد و گفت: محدودیت‌ برای واردات کالا به اقتصاد مرزنشینان لطمه جدی می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در نشست ستاد مدیریت و راهبری مقابله با تحریم استان که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: حفظ رونق بازارچه جوانرود ضروری است و اعمال محدودیت‌ برای واردات کالا به اقتصاد مرزنشینان استان لطمه جدی می‌زند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مرزنشینان استان کرمانشاه همیشه و در همه حال حافظ مرزهای ایران اسلامی بوده اند، خاطرنشان کرد: ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال برای آنان یک اولویت برای نظام خواهد بود.
وی با ابراز نارضایتی از تصمیم اخیرا بانک مرکزی در زمینه ملزم کردن افراد به ثبت سفارش کالا و سپردن تعهد ارزی، تصریح کرد: این امر مشکلات بسیار جدی را برای پیله‌وران فعال در بازارچه‌های مرزی استان به وجود آورده است.
بازوند با اشاره به اینکه این تصمیم سخت گیرانه بانک مرزی بدون توجه به شرایط تحریم های ظالمانه و اهمیت وضعیت اقتصادی ساکنان مناطق مرزی صورت گرفته است، گفت: تصمیم مذکور سبب شده نوعی رکود در بازارچه ها به وجود بیاید و چند هزار نفر در خطر بیکاری قرار بگیرند.
استاندار کرمانشاه با یادآوری اینکه بازارچه جوانرود طی این سال ها از یک رونق فوق العاده برخوردار بوده است، بیان کرد: روزانه صدها مسافر از استان‌های همجوار و دیگر استان‌ها برای خرید کالا به این شهرستان مراجعه می‌کنند.
این مسوول حضور حجم بسیار از گردشگر در جوانرود را یک رونق چشمگیر در بخش خدمات این شهر دانست و ادامه داد: اشتغال زیادی پیرامون آن در منطقه شکل گرفته است.
وی سخت گیری‌های به وجود آمده برای واردات کالا از بازارچه‌های مرزی استان را سبب به خطر افتادن رونق اقتصادی بازارچه‌ جوانرود دانست و گفت: اگر این وضعیت تداوم پیدا کند این چند هزار اش% Ę-j”c;4=gP _یجاد شده از بین می‌رود.
استاندار کرمانشاه با اعتراض نسبت به اینکه چرا بازاریان جوانرود به جای مرز شوشمی باید کالاهایشان را از بندر گناوه در بوشهر تامین کنند‌، گفت: رونق بازارچه جوانرود باید به هر شکل ممکن حفظ شود، همچنین برای رفع محدودیت‌ها با رییس بانک مرکزی مذاکره می کنیم تا این مصوبه اصلاح شود.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.