پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 2341
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ |
مدیرعامل هواشناسی کرمانشاه

کاهش دمای هوا در کرمانشاه/ باغداران و کشاورزان هشیار باشند

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: دمای هوا هفته جاری در استان روند کاهشی دارد و باغداران بهتر است توصیه‌ها را مدنظر قرار دهند.

محمد خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری شهر روشن در کرمانشاه، اظهار داشت: با خروج تدریجی سامانه بارشی در هفته جاری، ضمن کاهش میزان ابرناکی، شاهد تداوم روند کاهشی دما در منطقه هستیم.

مدیر روابط عمومی هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: طی ۲ روز آینده شاهد محسوس دمای هوا در سطح استان به‌ویژه نواحی سردسیر خواهیم بود.

این مسوول ادامه داد: با توجه به کاهش دما طی روز‌های آینده کشاورزان و باغداران بهتر است اقدامات مقابله‌ای با سرمازدگی را مدنظر قرار داده و اقدامات پیشگیرانه درخصوص سرما‌زدگی محصولات را انجام دهند.

خسروی ادامه داد: از روز پنجشنبه تا آخر هفته این سامانه تضعیف می‌شود و بارشی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه از باغداران خواست طی ۲ روز آینده با کاهش دما مرقب باغ‌های خود باشند.

سیدافشین صفوی، روشن کردن بخاری‌های باغی، آتش‌زدن کاه و کلش مرطوب  و استفاده از پوشش نایلونی را در قالب مهمترین مسائل برای جلوگیری از سرمازدگی  به باغداران توصیه کرد.

این مسوول افزود: باغدارانی که دارای بخاری‌های باغی هستند، بخاری‌های خود به تعداد ۱۰۰ تا ۱۲۰ بخاری در هکتار روشن کنند.

وی خاطرنشان کرد: باغدارانی که بخاری ندارند با آتش‌زدن کاه و کلش رطوبت‌دار دمای هوا را افزایش دهند.

به گفته صفوی سایر باغدارانی که امسال اقدام به کشت نهال کرده‌اند بهتر است، با استفاده از نایلون و یا گونی نهال‌هایشان را بپوشانند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یکی دیگر از اقدامات لازم برای افزایش دمای هوای باغ را آبیاری غرقابی باغ دانست.

صفوی به زنبورداران توصیه کرد دریچه‌های پرواز کندوهایشان را نیمه باز قرار دهند و روی کندوها را با پلاستیک و قاب کندو را با پارچه کتانی بپوشانند.

انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.