پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 16966
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ |
به‌همت شهرداری کرمانشاه انجام می‌شود

مرمت پُلِ ۵۰ ساله در جوانشیر کرمانشاه

آغاز بازسازی نمای ظاهری پل قدیمی و پُلِ ۵۰ جوانشیر کرمانشاه انجام می‌شود.
مرمت پُلِ ۵۰ ساله در جوانشیر کرمانشاه

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، ساخت پُل جوانشیر سال ۱۳۴۶ آغاز و در سال ۱۳۵۱ به بهره برداری رسیده است که اکنون نیاز به مرمت دارد.

براساس این گزارش، این پُل ۲۴ متر طول داشته و ارتفاع آن نیز از سطح زمین حدود شش متر است، کاربرد این پُل را اتصال محله جوانشیر به بازار‌های سنتی کرمانشاه است.

یک سمت پل، محله جوانشیر قرار داشته و در سمت دیگر آن بازار‌های علاف‌خانه، طلافروشان، بازار کُرد‌ها و سایر بازار‌های قدیمی کرمانشاه قرار دارد.
با توجه به قدیمی بودن این پل، با پیشنهاد شهردار کرمانشاه از سال گذشته طرح‌هایی برای بازسازی نمای ظاهری این پل پیشنهاد شد که هم به‌صورت سنتی بوده و هم اسلامی باشد، چرا که یک سمت پل به «مسجد آیت الله میبدی» درمحله جوانشیر منتهی می‌شود.

بر اساس طرح پیشنهاد شده قرار است که زیرپل در قسمت‌هایی که آهن به کار رفته “شمسه کاری” صورت گیرد (شیشه‌های رنگی که در مساجد کاربرد دارد)، پایه ها، پیشانی و نرده‌های پل نیز با توجه به نزدیکی آن به بازار‌های سنتی با آجر‌های سنتی بازسازی می‌شود.

به گفته شهردار کرمانشاه برای بازسازی و مرمت نمای ظاهری پل حدود ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده و شروع عملیات اجرایی این پروژه از نهم فروردین ماه امسال بود، که طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا حدود یک ماه دیگر این پروژه به انجام می‌رسد و این پروژه به کار ماندگاری در کرمانشاه می‌شود.

دیواره کناری پل در کنار مسجد نیز قابلیت انجام کار‌های سنتی دارد، همچنین فاصله محدوده کناری پل تا واحد‌های تجاری در خیابان جوانشیر، ۵۰۰ مترمربع فضای خالی دارد که می‌توان آن را به واحد‌های تجاری جهت درآمدزایی شهرداری تبدیل کرد که این امر نیازمند مصوبه شورای شهر خواهد بود.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.