پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 16872
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, ایران, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱ |
برای اولین بار در کرمانشاه:

مدارس عشایری و روستایی کرمانشاه مجهز به کیت‌های آموزشی

یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان برای تهیه کیت‌های آموزشی مدارس عشایری و روستایی استان کرمانشاه هزینه شده است.
مدارس عشایری و روستایی کرمانشاه مجهز به کیت‌های آموزشی

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، برای اولین بار در استان کیت‌های آموزشی سیار ویژه کلاس‌های چند پایه روستاهای عشایری استان کرمانشاه به نقاط گوناگون ارسال شد.

براساس این گزارش، طرح تجهیزات آموزشی سیار برای اولین بار با رویکرد بهره‌وری و توانمندسازی و عدالت محوری با راهبرد فرهنگ ایرانی اسلامی امانت و امانت داری انجام می‌شود.

تجهیزات آموزشی شامل ۷۵ کیت آموزشی در ۲۴ منطقه و در چهار حوزه آموزشی شامل فارسی، ریاضی، علوم تجربی و جغرافیا برای دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری ارسال شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرماتشاه ۱۳۰ راهبر آموزشی و تربیتی این طرح را در استان اجرا می‌کنند، همچنین ۴۶ هزار دانش‌آموز زیر پوشش اینترنت هستند و از مزایای کیت های آموزشی بهره مند می شوند.

محمدی گفت: از آنجا که رویکرد آموزش و پرورش تربیت چند ساحتی است براساس مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تصمیم گرفتیم برای مدارس عشایر و روستاها این کیت های آموزشی را با هدف برقراری عدالت آموزشی ارسال کنیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه نیز بیان کرد: برای تهیه این کیت های آموزشی یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

نظری افزود: سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس خریداری و تحویل شده است و امسال با افزایش ۲۰ درصدی در سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

گفتنی است، هم اکنون ۲۱۰۰ مدرسه روستایی و ۴۰۰ مدرسه عشایری در استان کرمانشاه فعال است و آموزش لازم را دارد.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.