پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 16755
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, ایران, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, فرهنگی تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵ |
با استناد میراث فرهنگی کرمانشاه:

تاق بستان و بیستون پربازدیدترین اثر غرب کشور شد

تاق بستان و بیستون به استناد آمار ارایه شده توسط میراث فرهنگی کرمانشاه پربازدیدترین مجموعه‌های تاریخی غرب کشور اعلام شد.
تاق بستان و بیستون پربازدیدترین اثر غرب کشور شد

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، به استناد آمار ارایه شده توسط میراث فرهنگی کرمانشاه، از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۹۵ هزار و ۵۱۹ گردشگر از پایگاه ملی تاق بستان بازدید کرده‌اند، که در مقایسه با دیگر پایگاه‌ها و مکان‌های تاریخی، تاق بستان در جایگاه پربازدیدترین مجموعه تاریخی غرب کشور قرار می‌گیرد.
براساس این گزارش، در طول ایام نوروز در این مجموعه برنامه‌های متنوعی از جمله شاهنامه خوانی، تنبورنوازی، دف نوازی، جشنواره اقوام، برنامه‌های ویژه کودکان و برنامه‌های ویژه ماه رمضان برگزار شد.

محوطه تاریخی تاقبستان در شمال شرقی شهر کرمانشاه واقع شده است و سراب پرآب و محوطه زیبای آن، از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه است و پایگاه جهانی «بیستون» در این جدول در جایگاه دوم بازدید‌ها قرار دارد.

پایگاه جهانی بیستون با آمار ۴۴ هزار و ۵۹۴ گردشگر در جایگاه دوم جدول پربازدیدترین پایگاه‌های تاریخی غرب کشور قرار می‌گیرد. مجموعه بیستون در نوروز امسال برای اولین بار شاهد برگزاری برنامه‌های متنوعی همچون پاراگلایدر، صخره نوردی، پرواز بالن، اجرای کنسرت تنبورنوازی و توسط بخش خصوصی بود.

مجموعه‌ی میراث جهانی بیستون در ۳۰ کیلومتری شمال شهر کرمانشاه و در مسیر تهران واقع شده است.، در این مجموعه ۱۵ اثر به ثبت جهانی رسیده است و ‌سنگ‌نبشته متعلق به داریوش اول و نقش برجسته وی در بیستون، یکی از مهم‌ترین و مشهورترین اسناد تاریخ جهان و مهم‌ترین متن تاریخی در دوره‌ی هخامنشیان است.

این گزارش برمبنای آمار رسمی از بازدید‌های صورت گرفته در ایام سفر‌های نوروزی از پایگاه‌های جهانی، ملی و مجموعه‌های تاریخی دارای بلیط فروشی است و شامل آمار بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تفریحی مانند سدها، غارها، آرامگاه ها، سراب‌ها و یا دریاچه‌ها نمی‌شود.

گفتنی است، با توجه به بازدید و استقبال گردشگران از این مناطق تاریخی خواهد طلبید که متولیان مربوطه علاوه بر افتخار به این آمار نسبت به بازسازی، ترمیم، احیا و نگهداری و حفظ این آثار ارزشمند که در دست معاصرین به عنوان امانت است، اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : روابط عمومی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.