پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 16724
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, پاورقی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شعر و ادبیات, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ |
به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی

پیام تبریک بسیج هنرمندان کرمانشاه به مناسبت هفته هنر صادر شد

پیام پیام تبریک رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی صادر شد.
پیام تبریک بسیج هنرمندان کرمانشاه به مناسبت هفته هنر صادر شد

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، افشین آزادی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه به مناسبت ۲۰ فروردین، سالروز شهادت سید اهل قلم، مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی و روز قشر بسیج هنرمندان و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی پیام تبریک صادر کرد.

باسمه تعالی

عنوان مبارک «هنر انقلاب اسلامی» که به مناسبت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم “شهید سید مرتضی آوینی” نامگذاری شده است، تنها یک شعار نیست بلکه نشانه‌ای از ارزش هنرِ متعهد در انقلاب اسلامی است.

امروز، با هنر انقلاب اسلامی، با رنگ و قلم، با شعر و ادبیات، موسیقی و نمایش و با واژه و حرکت، به همه، زندگی و نیرو هدیه می‌کنیم. از امروز، روز هنر انقلاب اسلامی، بهتر می‌بینیم، روشن تر فکر می‌کنیم، رنگی تر و درخشان تر می شویم و دنیا را زیباتر می‌کنیم.

یاد آن پیرجماران، روح خدا به خیر باد که چقدر زیبا هنر را تعبیر کردند: «هنر عبارت است از دمیدن روح تعهد در کالبد انسان»

شهادت، پایان نامه هنرمند در مکتب رسالت خویش است و مردن با ذلت، پایان رقم خورده بیچارگانی است که هنر را اسیر دنیاپرستی خویش قرار داده اند.

دنیا، هنرمندتر از سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را در خود ندیده و تقویم روزگار، روزی پرهنرتر از عاشورا را تجربه نکرده است. این است که هنرسازترین بانوی عالم، سوگند می‌خورد در این تابلوی وسیع صبر و حماسه، جز زیبایی چیزی ندیده و چیزی تماشا نکرده! و ما رایت الا جمیلا.

پس سلام بر هنرمندان متعهد و سلام بر هنر، آن گاه که از شرقی ترین زوایای رسالت طلوع می‌کند تا راهبر انسان به سمت بلوغی روشن باشد و درود بر هنرمند که هرگز نمیمیرد و هیچ گاه پایان نخواهند یافت».

اینجانب این روز مبارک و هفته‌ هنر انقلاب اسلامی‌ و روز قشر بسیج هنرمندان را به تمامی هنرمندان ارزشی و متعهد تبریک عرض کرده و علو درجات همه شهیدان اسلام و انقلاب اسلامی، به ویژه شهید والامقام سید مرتضی آوینی این مَرد بزرگ، متعهد و هنرمند را که رهبر عزیزمان چه زیبا عنوان سید شهیدان اهل قلم را به روح پاک ایشان هدیه کردند، از درگاه خدای شهیدان خواستارم.

افشین آزادی
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.