پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 16720
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شعر و ادبیات, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ |
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در کرمانشاه:

شهید آوینی در همه اعصار هنرمندی سرآمد و تاثیر گذار است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: شهید آوینی در همه اعصار هنرمندی سرآمد و تاثیر گذار خواهد بود.
شهید آوینی در همه اعصار هنرمندی سرآمد و تاثیر گذار است

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، عصر شعری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز تشکیل بسیج هنرمندان با حضور جمعی از مسؤولان و هنرمندان متعهد و انقلابی استان در سالن آنفی تئاتر شهید مطهری آوینی به همت سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کماسی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا به ویژه شهید آوینی، اظهار داشت: باید از ماه مبارک رمضان و شبهای قدر استفاده کافی را ببریم و از این حوض کثیر کوثر که آسمانی ها مهمان ما زمینی ها هستند بهرمند باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه هنرمندان نیروهای بسیجی و متدین کشور هستند که مخلصانه در این مسیر قلم میزنند و سهم بزرگی در آگاه سازی جامعه دارند، تاکید کرد: باید برای حفظ و تقویت این سرمایه های انقلابی همه توان را به کار گرفت و زمینه رشد و پیشرفت جامعه را به واسطه آنها فراهم آورد.

این مسؤول افزود: فلسفه وجود و حضور روح الامین در شب های قدر یکی از مباحث جدی قرآنی است و بایست شان و جایگاه آنها حفظ شود، چراکه حضور و فلسفه نزول این فرشتگان به جهت ملاقات با امام زمان (عجل‌الله ‌تعالی‌ فرجه‌ الشریف) است و به دلیل احترام به مقام حضرت محمد مصطفی(ص) این ارادت را همچنان که در شب های قدر و زمان پیامبر(ص) داشته، انجام می‌دهد و پرونده مسلمان را به محضر ایشان تقدیم می‌کنند. و این امر نشان می‌دهد شب قدر فقط معطوف به عبادت نبوده، بلکه هم رنگ با ملایکه شب زنده داری میکنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در خصوص شهید آوینی که سالروز شهادت ایشان به نام روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز تشکیل بسیج هنرمندان مزین شده است، باید گفت سبک زندگی شهید آوینی همه‌اش درس است و در رشته های هنری الگو شایسته ای برای علاقمندان به هنر متعهد هستند.

وی ادامه داد: در بسیاری ابعاد علمی و هنری ایشان سرآمد و اثرگذار هستند، قلم سید شهیدان اهل قلم و روحیه جهادی و ولایتمداری ایشان که زندگی سراسر خدا محوری دارند، این شهید والامقام را برجسته و تاثیرگذاری کرده است و به مسایل دینی و اخلاقی پایبند بودند.

کماسی یادآور شد: ایشان در لبنان و جبهه مقاومت خدمات بزرگی داشته‌اند، همچنین در جبهه های دفاع مقدس ایران خوش درخشیدند و مبحث ولایت فتح را به درستی توضیح دادند و گویا ایشان بارها راه های آسمان را به واسطه ارتباطی که با شهدا داشته‌اند، رفته باشند.

این مسؤول با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم به عنوان قشر متدین و انقلابی مبین این الگوها باشیم و به گفته مقام معظم رهبری، اگر یک شبه شهید آوینی را تربیت کنیم منشا اثرات خیر و برکت در کشور خواهد بود، گفت: ما همواره باید خدا را ناظر بر اعمال خود ببینیم چون عالم محضر خدا است و در محضر پروردگار گناهی مرتکب نشویم و اگر میخواهیم مبنای تقوی ما قوی باشد باید این مهم را مد نظر قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان به شاهراه موفقیت با کمک راهنمایی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: اگر میخواهیم در مباحث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و کاری موفق باشیم باید چشم ما به گفتار مقام معظم رهبری باشد، چرا که خط و مشی برنامه یکساله را در اول سال بیان می‌کنند که چراغ روشنی برای راه ملت است و به مباحث مهم اقتصادی کشور اشاره دارند و می‌بینیم که این همه کلمه جهش و رشد تولید را تکرار می‌کنند و باید بر اصرار ایشان بر این موضوع توجه کنیم که به عنوان نائب امام زمان در زمان حاضر چرا به این امر تاکید دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: مسئولان باید به گفتارهای ارزشمند رهبر انقلاب توجه و آن را عملی کنند تا از بحران اساسی کشور بتوانیم عبور کنیم و مشکلات تولید و تورم مرتفع شود، بیان کرد: مشکلات فرهنگی، اجتماعی و… ریشه در مباحث اقتصادی ما دارد و در مقابله با دشمنان تا دندان مسلح، باید هشیار باشیم.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.