پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 16682
  پرینتخانه » اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, استان ها, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, ایران, بین الملل, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶ |
رهبر معظم انقلاب:

اقتصاد اولین مسئلۀ کشور است/ قطع ناف ایران از دلار

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اقتصاد اولین مسئلۀ کشور است و باید آویزان دلار نشد.
اقتصاد اولین مسئلۀ کشور است/ قطع ناف ایران از دلار

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای در دیدار با جمعی از مسئولان کشور، اظهار داشتند: مهم‌ترین مسئلۀ کشور معیشت مَردم است.

مقام معظم رهبری ادامه دادند: شعار امسال شعار مهمی است. اینکه ما شعارها را شعارهای اقتصادی قرار دادیم به معنای بی‌اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی و این‌ها نبوده و آن‌ها هم به جای خود مهم است اما یک اقتصاد نابسامان بر روی فرهنگ جامعه هم اثر می‌گذارد.

ایشان خاطرنشان کردند: تورم بالا در چند سال پی‌در‌پی روی نظام توزیع درآمدها در کشور اثر می‌گذارد. توزیع درآمدهای کشور را ناموزون می‌کند یک عده‌ای محروم می‌مانند یک عده‌ای هم حالا از طرق مختلفی جیب‌هایشان پر می‌شود و از هر دو طرف ایجاد فساد خواهد شد.

فرمانده کل و مقام ارشد کشور تاکید کردند: گاهی شده که ما تورم را توانستیم کنترل کنیم اما از آن طرف با رکود همراه بوده، این به ضرر کشور است. اینکه تورم بیاید پایین اما رکود حاکم بر اقتصاد کشور باشد این چیز خوبی نیست. مهم این است که بتوانیم تورم را مهار کنیم تولید هم به رکود نینجامد. تولید رشد پیدا کند و این ممکن است.

یکی از گرفتاری‌های کشور ما آویزان‌شدن به دلار است

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای بیان کردند: من در مشهد گفتم بعضی از کشورها خودشان را از دلار جدا کردند و معاملاتشان را از طریق دیگری انجام می‌دهند. حتی از سوئیفت این‌ها را خارج کرده بودند، این‌ها ارتباطاتشان را با سوئیفت هم قطع کردند، آن‌ها قطع کرده بودند، این‌ها هم قطع کردند، وضعشان بهتر شد. کشورهایی هستند الان که وضعشان بهتر شد.

انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.